God „Hell & Heaven”

Iata ca euroromanii nostri din Iasi, dupa ce au tatuat mii de umeri zvelti si dorsali diversi ai portughezilor si nu numai, s-au intors la prima lor iubire si anume muzica! Asadar, fratii Lapusneanu au reusit dupa mai bine de 4 ani de liniste sa lanseze un nou material, de data aceasta un MCD format din 5 secvente care mai de care mai diferita. Ar trebui mentionat ca acel Ortodox Doom Death Black Gothic Metal (asa-si defineau ei stilul) prestat pe precedentele albume si care a adus o recunoastere locala fantastica, probabil prima trupa din underground-ul autohton dupa NEGURA BUNGET, s-a transformat acum intr-un declarat Pagan Viking Metal! La acest capitol GOD a stat tot timpul mai prost, pentru ca nicicand ceea ce sustineau ei ca abordeaza nu se lega cu ceea ce se auzea! Este si cazul de acum, unde incadrarea noului sound poate fi undeva intre Gothic, Black Metal si Epic Folk Atmospheric! Drept dovada, „Barbarian Gods” suna excelent, influentele traditionale fiind ingenios si original mixate cu elementele atmosferice, pe o structura Metal foarte ritmata si placuta auzului. Si mixul de voci pare interesant, insa cea a lui Castor este parca mai puternica si mai reusita ca oricand. In special in partile in care vocea normala survoleaza intregul sunet! Este o piesa ce suna mai degraba ca un imn, avand elemente ce imi amintesc de HELHEIM sau chiar MANOWAR!

Este cea mai antrenanta piesa de pe MCD si poate cea mai apropiata de Pagan Viking Metal, in care corurile si solisticile de chitara sunt elementele dominante! Recunosc ca imi place mult aceasta voce si apreciez ca principala caracteristica o reprezinta puterea si forta ce se degaja din pieptul de roman adevarat (mai nou portughez)! „Mystic Song” imi dezvolta o noua dimensiune a trupei, mai ales ca versurile sunt in limba romana, scheletul traditional/arhaic al piesei ducandu-ma la muzica din filmele romanesti patriotice cu si despre strabunii nostri, mai ales ca aud pe fundal si un acordeon detasant. Cred ca este cea mai traditionala piesa GOD din istorie! „Riders From Hell” (special „Hells Angels” version) este o piesa ce tinde spre Power Heavy Metal, cu o voce lalaita pe fundal ce ma duce la Progressive-ul ala suparator, iar ritmul tinde sa devina prea complex si apasator, keyboard-ul fiind aici folosit prea mult si prea repetitiv.

Din nou vocea lui Costel este la inaltime, dar nu se prea potriveste cu o piesa neinspirat prelucrata si care tinda sa devina un ghiveci de stiluri, noroc ca nu e lunga. O piesa cu care GOD poate sa-si incheie orice concert este „The Promised Land”, melodia si atmosfera fiind intretinute de un keyboard superbombastic si o chitara extrem de activa si heavy, dimensiunea Epica fiind la ea acasa! Ar mai ramane sa va mai spun cate ceva si despre „Riders Of Hell &Heaven”, care incepe cu un Heavy Metal luminos si se transforma intr-un Gothic Metal foarte melodios si exploziv, aceasta fiind cam singura piesa ce are in structura influente legate de precedentele albume! Am inteles ca ceilalti patru muzicieni sunt portughezi si ca acest mix romano-portughez apare destul de des pe diverse scene Metal! De apreciat ca acest MCD a aparut la noua casa de discuri Khaeotica, infiintata si condusa de un alt roman, Julius, care de o perioada de vreme s-a mutat in Germania. Subiectiv sau nu, acest mic album pare a fi unul foarte elegant din toate punctele de vedere, ce ar trebui gustat de multi dintre voi.

Ca nu e cel mai bun e altceva! Dar macar pentru vocea lui Castor si chitara lui Gelu merita incercat! Si inca ii astept in Romania sa cante alaturi de MOONSPELL acel superb hit „Alma Mater”! Vocea lui Costel este chiar mai buna decat a lui Fernando! Cel putin pe aceasta piesa! Felicitari, mai portughezilor! Ma mir cum de tentaculele iberice nu si-au facut inca loc in soundul vostru extrem de melodic dar totusi prea luminos! Astept cu nerabdare un nou album!