God „Aura”

Mult v-ati lasat asteptati, crestinilor! Trebuie ani pana cand o trupa romaneasca vine pe piata cu un nou album! Dar despre toate aceste detalii ati putut citi deja in interviu. Sa trecem la muzica! Acest CD nu reprezinta varianta finala, GOD tocmai intorcandu-se din studioul de inregistrare, urmand ca finisarile sa fie facute pana prin noiembrie! Dar sigur va pot povesti cate ceva despre noul sunet. De altfel, cateva piese le-am auzit in concert, insa pe album sunetul este mult mai atmosferic, keyboard-ul este pretutindeni, chitara alterneaza intre efecte Heavy si melodice, bateria are ruperi de ritm cu efect „live”, vioara se aude ceva mai clar iar vocea feminina comunica in aceeasi maniera cu cea masculina. Daca ar fi sa privesc albumul in comparatie cu precedentele, as putea spune ca GOD sufera la capitolul inspiratie, cele sapte piese oferindu-ne aceeasi latura Gothic/Doom/Death Metal uzitata puternic in deceniul trecut, alaturi de pasaje Black si acorduri traditionale, inspirate din folclor. Poate doar piesa „Shining” ar iesi din tipare, ritmurile Electro trecand rapid spre un sound THEATRE OF TRAGEDY, piesa dansabila si foarte digerabila de catre orice ascultator.

Vocea violenta a lui Castor continua sa-mi zgarie urechea, pasajele in care el canta normal sau recita fiind, din pacate, prea rare. Latina, engleza si romana sunt limbile folsite in textele GOD si astfel albumul dezvolta un concept complex, insa mai greu perceput de mine. Nu stiu daca noile piese vor lovi publicul la fel de puternic ca primele doua albume, sunt insa sigur ca la foamea de albume autohtone aparute in ultimii ani noul GOD va avea impact.

Nu am fost nicicand un fan GOD dar trebuie sa remarc ca am ascultat cu placere o piesa foarte lucrata, lunga, calitativ conceputa si interpretata, „Calatorul”! Este singura in limba romana iar influentele folclorului bucovinean isi fac simtita prezenta cel mai clar, compatibilitatea intre Metal si cantecul de jale autohton, sustinut de un keyboard bombastic in final, dau culoare si forma intregului sunet! In rest, acelasi sunet GOD, cu treceri diverse si influente din aproape tot spectrul Metalic. Sintetizand, „Aura” pare a fi un album mai in forta, mai agresiv, dominat de un Metal arhicunoscut, supermediatizat, dar fara stralucire! Poate ca daca acesta ar fi fost albumul de debut, GOD ar fi avut un succes rasunator! Altfel, vom vedea in cateva luni.. Daca nu vreti ca trupa sa moara, asigurati-va ca si acest album va exista in colectia voastra, data de lansare fiind inainte de sfarsitul anului!