Winds „Reflections Of The I”

Cand te gandesti ce componenta are WINDS!!! Jan Axel von Blomberg/Hellhammer (ARCTURUS, THE KOVENANT, MAYHEM), Lars Eric Si (SENSA ANIMA, JACK IN THE BOX), Carl August Tidemann (ex-ARCTURUS, TRITONUS, FLEURETY) si Andy Winter (AGE OF SILENCE)! Pe langa clasicele instrumente Metal (chitara, baterie, bass) avem si pian, keyboard, vioara, viola sau cello iar vocea normala fiind cea a lui Drajevolitch (ESPERANZA). Este un supergrup, o supermuzica, un superalbum!

Pe parcursul pieselor distingem numeroase influente, de la Rock sau muzica clasica la Progressive, Heavy sau Black Metal. Ei isi definesc stilul ca Dark Progressive Classical si se pare ca se potriveste foarte bine alegerea facuta cu ceea ce canta ei. Daca ati ascultat primul lor material, MCD-ul „Of Entity And Mind”, atunci trebuie sa va asteptati ca noile piese sa fie mult mai diversificate, mai progresive, poate chiar mai Metal, ceva mai rapide si zgomotaose, dar la fel de atragatoare si impunatoare! Cand asculti cata indemanare au acesti instrumentisti, cata inspiratie. este o reala placere sa savurezi WINDS si ma tem ca a inceput sa ma „loveasca” puternic Progressive-ul! „Realization” este o piesa monumentala, vioara ne ofera un fundal simfonic, chitarile Heavy se continua cu solistici prelungi (in genul VIRGIN BLACK), vocile imi amintesc de Garm (ULVER) iar atmosfera avantgardista ma transpune intr-un ARCTURUS mult mai simfonic si mai clasic.

Faptul ca am ascultat cate ceva si din noul album ARCTURUS ma pune in imposibilitatea de a face comparatii mai precise, pentru ca si in tabara celorlalti muzica este asemanatoare, insa parca ceva mai Metal. In orice caz, intreg albumul suna in aceeasi maniera, doar usor deranjat pare sa fie insistarea pe acordurile Progressive, umbrele palide de Power creandu-mi un timid disconfort. Avantajul acestui album consta in faptul ca pe langa cele 11 piese aveti ca bonus si cele 5 piese ce reprezinta MCD-ul lor de debut! Iar daca vreti sa va dati seama unde se termina albumul si incepe precedentul material, fara sa cititi pliantul, „Predominance” va va aduce la realitate, o piesa instrumentala ce reprezinta reproducerea in varianta clasica al unui opus Rachmaninov. Clasa, elita, maiestrie, eleganta. atat ar fi trebuit sa scriu despre WINDS!