Winds

Daca stau sa ma gandesc bine, cred ca prea putine trupe reusesc sa ma fascineze. Prezentul imi ofera insa un raspuns potrivit pentru starea ce ma caracterizeaza: WINDS. Desi albumul mi-a placut mult, in februarie nu eram extaziat dupa el. Ei bine, au trebuit sa treaca luni bune ca sa-mi dau seama ca „Reflections Of I” este o capodopera si ca singura nota pe care o pot da acum, din toata inima, este cea maxima!!! Aceasta mostra de Innovative Emotional Dark Progressive Metal m-a lovit exact in moalele capului, astfel ca voi incerca sa fiu cat mai coerent in discutia cu Andy Winter, cel ce a pus bazele acestui grup, undeva prin 1998.

   Salut Andy si bine te-am gasit. Crezi ca descrierea muzicii voastre pare prea pompoasa? Poate mi-ar trebui un masaj sau o punga cu gheata la tample?

„Sunt doua lucruri despre care tot citesc in presa referitor la acest material. Primul este ca ai avea nevoie de timp pentru a asculta acest album astfel incat sa ajungi sa-l intelegi si sa-l apreciezi, iar al doilea face referire la persoane care l-au ascultat acum ceva vreme, iar la o re-ascultare au ajuns sa-l catalogheze drept o capodopera sau chiar albumul preferat al anului. Cu certitudine, este un album pretentios si nu spun asta in ideea de a ne proslavi sau de a ne crede mai buni muzicieni ca altii. Cred ca ideea de baza este ca acest album fie vorbeste de la sine si iti cucereste inima, fie este exact opusul pentru cei care nu-l inteleg. Nu exista nici un dubiu ca ai nevoie de timp sa te poti confunda cu muzica aceasta si multi poate ca nu vor vedea niciodata nimic spectaculos aici daca nu isi vor dedica timp sa-l asculte si sa-l exploreze cu suficienta atentie. Altfel spus, in cele din urma, ne-am atins scopul, acela de a crea o muzica aparte, care nu are neaparat foarte multi sustinatori superficiali, ci mai degraba a reusit sa puna bazele unei fundatii care va dura mult mai mult. Si, in aceasta idee, cred ca sustinatorii nostri sunt mult mai dedicati decat media fanilor metal, un aspect pe care il apreciem foarte tare.”

   Ultima data am vorbit in iarna, imediat dupa lansarea acestui album. Ce s-a intamplat de atunci?

„S-au intamplat multe de-atunci. Am lucrat la un nou material, aproape chiar imediat dupa ce l-am inregistrat pe precedentul, acum mai bine de un an si jumatate. Asadar, avem material gata pentru un alt album, la care am inregistrat deja partea de baterie, vara trecuta. Si sunt serios cand iti spun ca acest material va fi incredibil, de departe superior oricaror compozitii de pana acum…si despre acestea se poate aminti ca au primit aprecieri de top, Reflection…spre exemplu, in aproape toate recenziile. Lucram inca, desigur, la aranjamentele acestui album nou. Vor fi 12 piese in total si anticipez ca va fi lansat undeva, candva in toamna lui 2003. Intotdeauna gandim in perspectiva in ceea ce priveste WINDS, este felul nostru de a fi, dar asta nu inseamna ca suntem intr-o continua graba, dimpotriva, ne place sa fim calculati astfel incat rezultatul sa nu aiba parte de alt adjectiv decat: fenomenal.”

   Sa trecem usor si spre dimensiunea WINDS. cu alte cuvinte, spre orizontul unei planete unde o explozie tocmai a avut loc (coperta lui Travis Smith). sau reflectia voastra muzicala in cele patru puncte cardinale, ghidate de forta simbolica ale unor aripi artistice: Andy, Jan Axel, Carl si Lars. De unde vine WINDS? Din care interior?

„Nici macar nu pot descrie WINDS, pentru ca este, pur si simplu, ceea ce se ascunde dincolo de noi, cei care scriem cat se poate de sincer si profund o muzica ce vine direct din mintile si sufletele noastre. Conceptul este unul al plenitudinii si, in acelasi timp, descrie vidul, este vorba despre totul si nimic, imperativ si irelevant in acelasi timp. Este doar o voce timida din univers…, ceva care nu se poate descrie in cuvinte…, un fel de a cauta perfectiunea, frumusetea dincolo de timp si spatiu. Este lumina si intunericul…si tot ce salasluieste intre acestea.”

   Daca vorbim de muzica WINDS, atunci observam ca elementele clasice si neo-clasice, impreuna cu undele simfonice se imbina armonios cu pasajele acustice, solourile de chitari sau umbrele jazz. Totul pe un schelet Dark Progressive de toata frumusetea, Metal-ul fiind singurul reper palpabil si dimensionabil urechilor mele. De ce a trebuit sa asteptam atat de mult timp pentru ca WINDS sa deschida calea unui nou stil, unei noi orientari muzicale? Unde gresesc in caracterizarea muzicii voastre?

„Cred ca ai spus deja tot ceea ce am fi putut spera vreodata sa auzim si este minunat sa aflam ca tu crezi ca muzica noastra a deschis o noua dimensiune. Apreciem mult aceasta opinie si credem ca am muncit foarte mult pentru a putea prezenta ceva iesit din comun. Iti imaginezi ca este si mult mai placut si motivant ca munca noastra sa fie confirmata. Nu stiu de ce s-a intamplat, atunci cand
s-a intamplat, dar cred ca a fost mai mult sau mai putin o coincidenta…WINDS a devenit acum o parte importanta din viata noastra si cred ca meritam, ba chiar este o datorie si motivatie personala sa exploram acest univers pe masura ce continuam sa ne dezvoltam ca muzicieni.”

   Pentru ca pianul, vioara, cello (de fapt intreaga orchestra filarmonica) nu sunt suficiente, vocea lui Lars si cea a lui Drajevolitch par a invalui de mister intreaga aura degajata de sunetul WINDS, pe ritmuri ametitoare create de bateria lui Jan Axel. De ce vocea trupelor ESPERANZA, MICRONIQUE sau SOUL SELECTOR figureaza doar ca statut de invitat? El a participat atat pe acest ultim album, cat si pe MCD-ul „Of Entity And Mind”. Nu pot fi decat patru puncte cardinale? Aportul lui la muzica WINDS mi se pare la fel de serios ca si al celorlalti muzicieni. cel putin asa se vede din afara.

„Va continua sa lucreze cu noi si pe viitor, dar intr-o proportie mai mica, in functie de prioritatile sale fata de propriile proiecte. WINDS nu este si nu a fost niciodata preocuparea sa principala si respect acest lucru pentru ca inteleg ca interesele lui muzicale sunt in alta parte. Desigur, va fi intotdeauna un prieten apropiat. In ceea ce priveste aspectul creativ, el nu a fost niciodata la fel de implicat ca restul membrilor si s-a intamplat sa fie chiar la cererea sa, precum si pe baza unei intelegeri mutuale de a-l credita numai ca invitat. As fi pe deplin de acord cu punctul tau de vedere daca situatia nu ar fi asa cum ti-am prezentat-o. In ochii mei el reprezinta o parte semnificativa, foarte importanta din WINDS, una care nu va apune pur si simplu, ci va fi constant aceeasi.”

   Se zvonea demult ca ai fi dorit ca vocea WINDS sa fie facuta de Mike/OPETH. Ce te-a oprit? Am inteles ca la un concert i-ai oferit chiar un CD cu muzica ta dar ceva nu s-a legat in cele din urma.

„Nu a fost deloc un zvon, ci o realitate. Trebuie insa clarificat: l-am invitat pentru a participa ca invitat, nu am intentionat niciodata sa-i propun sa fie principalul vocalist in WINDS. I-am scris inainte de a efectua inregistrarile la Reflections…si mi-a raspuns prin e-mail precizand ca este mult prea ocupat ca sa poata onora aceasta cerere pentru ca Opeth urma sa plece in turneu. Peste un an mai tarziu m-a contactat sa ma intrebe daca albumul este gata pentru ca isi dorea sa-l asculte, dar dupa aceea, nu am mai auzit nimic de el.”

   Sa incepem cu prezentarea echipei: primul in cauza este si cel cu care ai pus bazele WINDS, Jan Axel von Blomberg, cunoscut mai degraba ca Hellhammer, poate cel mai talentat baterist din lume la ora actuala. Cam exagerez, nu-i asa? Activitatea lui in trupe ca THE KOVENANT, MAYHEM sau ARCTURUS i-au adus in cele din urma si recunoasterea prin doua premii Grammy. Cum este sa lucrezi cu el? Ce fel de persoana este?

„Este cea mai placuta persoana pe care ai putea-o intalni vreodata, foarte politicos si manierat, o persoana cu care se poate colabora foarte usor , foarte profesional si creativ si, bineinteles, este un baterist excelent asa cum ai spus si tu. Avem foarte multe lucruri in comun. Spre exemplu, un interes aparte pentru arta culinara…asa ca intotdeauna vor exista subiecte comune de discutie pentru noi.”

   Lars Eric Si este un talentat muzician si un foarte bun vocalist, munca lui fiindu-i recompensata printr-un premiu Grammy cu proiectul Industrial SENSA ANIMA. Tie ti-a placut de el inca de cand canta in JACK IN THE BOX. Am inteles ca au fost ceva diferende si cu activitatea sa in KHOLD, astfel ca acum Lars este concentrat doar pe WINDS. De ce l-ai ales pe el? Mai mult, el face si partea de bass pe album, asa e?

„Ca sa incep cu cel din urma…, a fost de acord sa preia partea de bass dupa ce WINDS a trecut de la stadiul de proiect la cel de trupa in toata regula. Carl, Lars si eu reprezentam fiecare in parte un potential inlocuitor la acest instrument, dar, in cele din urma, am decis sa-l lasam pe Lars sa se ocupe de bass, de vreme ce el avea cea mai bogata experienta dintre noi toti. Mai mult, el a fost cel care s-a ocupat foarte serios de toate aranjamentele de chitara, motiv pentru care ni s-a parut foarte logic ca tot el sa fie acela care sa aiba grija ca partea de bass sa se potriveasca perfect cu restul muzicii. Cat despre implicarea lui in Khold, asta este ceva ce nu am inteles niciodata pentru ca nu imi pot imagina ca este o trupa care are ce sa-i ofere pe plan muzical, asta fara nici o suparare pentru cei de la Khold. In prezent, nu mai este implicat in alte trupe, dar il vei vedea in curand participand intr-o serie de proiecte care s-ar putea sa surprinda pe multi.”

   Ultimul contactat de voi a fost Carl Augustus Tidemann, un fin chitarist cunoscut din colaborarea cu trupe ca: TRITONUS, FLEURETY sau ARCTURUS. Cum vede el muzica voastra din prisma unui fan Progressive Metal? De ce l-ati ales pe el si nu pe altcineva? De exemplu Satyr?

„Cu scuzele de rigoare si fara nici un fel de ofensa pentru Satyr, ei bine, Carl este de 100 de ori mai bun ca chitarist decat ar putea vreodata Satyr sa fie. Carl are o personalitate muzicala mult mai puternica si mai conturata decat oricare alt chitarist din orice trupa de black metal si cu asta am spus tot. Este foarte evident ca, in afara de mine, Carl este cea mai influenta persoana in ceea ce priveste amploarea pe care noile materiale WINDS o vor atinge. Au fost intotdeauna elemente progresive, chiar inainte de implicarea lui Carl in a compune muzica WINDS, dar aceasta a fost o cale logica si naturala pe care WINDS a abordat-o, a fost un pas firesc pe care trupa trebuia sa-l faca pentru a atinge un nivel superior. Eu si Carl ne completam reciproc perfect din punct de vedere muzical, el pentru ca este foarte deschis progresiv-ului si eu pentru ca sunt foarte conservator. In cele din urma, probabil ca aceasta completare se datoreaza tocmai faptului ca asta este esenta WINDS, fiind de fapt o combinatie de clasic cu progresiv.”

   Pe primul vostru material au figurat si doi alti muzicieni pe care apoi i-ati concediat. Nu faceau ei fata nivelului WINDS sau sunteti persoane prea orgolioase?

„Sunt sigur ca pot fi , la un moment dat, atat arogant, cat si egoist, dar atunci cand sunt foarte sincer cu mine insumi, o atitudine benefica pentru WINDS, precum si daca intrebi oricare alt membru al trupei daca ne-am fi descurcat mai bine fara participarea lor, vei vedea ca parerile sunt unanime. Nu are nimic de a face insa cu muzica lor, daca este sau nu de calitate, pentru ca a fost vorba de o decizie practica pe care au adoptat-o toti, imediat dupa prima sesiune de inregistrari. Lars si-a exprimat dorinta de a prelua partile de bass, iar Carl a vrut sa se ocupe per ansamblu de tot ceea ce tine de chitara. Restul nu am mai avut nici o obiectie la acestea pentru ca nu putea fi vorba decat de o imbunatatire si de eficienta in marerie de comunicare, pentru toti. La vremea in care acestia erau implicati in trupa, WINDS era doar un proiect, asa ca nimeni nu a fost concediat, in adevaratul sens al cuvantului. A fost doar o decizie ca ei sa nu fie inclusi, fapt pentru care nu i-am mai invitat la urmatoarea sesiune de inregistrari.”

   Cum de o trupa fara nume a primit imediat oferta lui Roberto/AVANTGARDE? Credeti ca a cantarit numele membrilor sau/si muzica prezentata?

„Asta chiar ca nu stiu pentru ca nu am mai discutat cu Roberto de foarte mult timp. Cred ca ar fi putut fi vorba de o combinatie pentru ca Jan Axel s-a prezentat la el si cu materialul si cand a realizat ca ii place foarte mult, sunt convins ca a fost un moment decisiv pentru el. Jan Axel m-a sunat si mi-a spus ca s-a ocupat sa gaseasca un label. Drept urmare, totul se aranjase si am semnat contractul exact asa cum am si primit oferta.”

   Cu semnarea licentei pentru America situatia a fost mai clara. Andreas mi-a spus in interviul din aceasta revista ca a fost contactat de Roberto pentru o colaborare intre label-uri iar in acelasi timp tu l-ai contactat pe el pentru ca tocmai te-ai mutat in America, la cateva blocuri de el. Cum este colaborarea cu The End Records? Vezi cate stiu?

„Esti extrem de bine informat, trebuie sa recunosc, dar asta nu inseamna decat ca imi face o si mai mare placere sa discutam pentru ca am sentimentul ca acorzi o mare importanta si atentie muncii tale. Imi face placere sa particip la un interviu documentat serios si nu la unul cu intrebari standard. Oricum, hai sa spunem ca ai fost aproape de perfectiune si nu perfect in ceea ce priveste documentarea pentru ca trebuie sa te corectez intr-o privinta, o chestiune de detalii, de altfel. Andreas de la The End a fost cel care m-a contactat pentru ca a observat ca am o adresa foarte aproape de a lui. Mi-a trimis, asadar, un e-mail si astfel am stabilit o intalnire.Pana atunci, nu auzisem prea multe despre acest label, dar mi-a lasat o impresie foarte buna si atunci i-am oferit materialul ca sa-si faca o idee. Intre timp am avut ocazia sa vorbesc cu Roberto despre acest subiect, adica sa gasim un label in USA care sa se ocupe de materialele noastre. Am tot dezbatut subiectul si am analizat cateva optiuni, nu prea multe, dar n-am gasit nimic care sa ne inspire incredere. Asa ca, dupa ce Andreas si-a exprimat interesul fata de albumul nostru, i-am anuntat pe cei de la Avantgarde, care au luat legatura cu The End si au semnat un protocol. In locul unei licente, The End a cumparat de fapt drepturile de distributie pentru SUA. Am o relatie foarte stransa cu acest label si pot spune acum ca, pentru USA, nu am fi putut spera la un label mai bun decat The End. Eu si Andreas ne-am imprietenit foarte tare si chiar m-am bucurat sa-l pot ajuta de cateva ori in activitatea sa.”

   Daca tot am ajuns si la mutarea ta, poti sa-mi spui ce te-a determinat sa parasesti Norvegia?

„In mare parte a fost vorba de motive personale, nicidecum legate de WINDS. A fost o decizie pe care am luat-o in conformitate cu o situatie in care ma aflam. A fost o situatie in care am avut de ales daca sa stau sau sa plec…este evident care a fost alegerea mea!”

   Sa vedem si cine esti tu: atras de muzica clasica, ai studiat pianul din copilarie si ai ajuns un talentat musician. Keyboard-ul pare sa fie instrumentul prin care comunici cu taramul muzical iar textele sudeaza armonios aceasta punte. De unde aceasta dragoste de muzica, de instrumente?

„Este o intrebare destul de dificila, mai ales in conditiile in care de cele mai multe ori nu sunt constient de sursa inspiratiei. Mai mult decat orice, cred ca sunt inspirat sa scriu muzica atunci cand am in mana un instrument muzical, oricare ar fi el. Intr-adevar, mi-am inceput pregatirea muzicala la pian, de vreme ce aceasta era deja o traditie in familia mea, dar nu ma vad chiar un instrumentalist in adevaratul sens al cuvantului. Scriu muzica pur si simplu cu pasiune.”

   Ti-ar placea sa fii scriitor? De unde izvoraste dorinta de a scrie versuri? Din viata cotidiana? Se poate vorbi de o dedublare a persoanei tale?

„Am avut de multe ori o pornire sa scriu sa devin scriitor, dar este o provocare mult prea mare pentru mine, poate chir mult mai mare decat este muzica si cu toate acestea inca mai cred ca am suficienta forta si poate chiar si timp sa le pot face pe amandoua. Diferenta este ca muzica vine aproape de sufletul meu mult mai repede , dar versurile, spre exemplu, presupun mult mai mult efort, de cele mai multe ori, decat muzica. Uneori este extrem de dificil sa scrii si am fost intotdeauna multumit si surprins de mine ca am reusit sa finalizez versurile pentru acest album. Foarte mult din acest efor consta in procesul creatiei. Trebuie sa spun ca de cate ori ma uit peste ce am scris, incerc un sentiment de uimire…de cat de bine sunt scrise. Cu certitudine, aceste versuri reprezinta cel mai bun lucru pe care l-am scris eu pana acum. A fost, de asemenea, extrem de incitant si amuzant momentul in care am dat titlu pieselor. Toate versurile pentru piese erau deja scrise, dar nici una nu avea titlu inca. Intr-o dimineata, in timp ce eram in studio, m-am ridicat brusc si am inceput sa scriu frenetic…pe o bucata de hartie care era la indemana. Nu stiu cum, dar, in cele din urma, toate aveau ses. Am scris 11 titluri chiar in acel moment si chiar in acea maniera. Nu cred ca am mai povestit acest lucru cuiva pana acum…, asa ca, iata, este vorba de ceva unic, in exclusivitate, care mi-as dori sa fie un fel de multumire sau implinire pentru tot efortul pe care l-ai depus in a te documenta.”

   AGE OF SILENCE este un alt proiect care pana mai ieri era tinut sub mare secret. Inteleg ca nu vrei sa vorbesti inca despre el, dar ce-ar fi daca te-as intreba de ce ti l-ai ales tot pe Jan Axel la baterie?

„In esenta, el spune ca tot ceea ce fac eu reprezinta un interes foarte mare si pentru el, astfel incat cu siguranta va fi parte integranta, fara discutii. I-am spus ca inainte sa fie atat de sigur, poate ar fi indicat intai sa asculte materialul, dar a refuzat, precizand ca daca este scris de mine, atunci este bun. Asa ca…, am avut parte de un vot de incredere foarte serios, trebuie sa spun ca m-a surprins placut. Motivul pentru care am pastrat secretul este simplu, inca nu s-au confirmat toate participarile si implicatiile. Nici in momentul de fata situatie nu este cu mult prea diferita, dar cat de curand, totul va iesi la lumina.”

   Ai semnat cu un label care presupun ca este al tau. Vocea va fi facuta de o persoana ce nu a mai cantat demult insa este cineva foarte cunoscut. Nu crezi ca ar fi timpul sa aflam mai multe detalii? Kogaionon magazine ar fi onorata sa prezinte lumii cateva stiri concrete legate de componenta AGE OF SILENCE.

„Sunt sigur ca nu va fi nici o problema daca „marturisesc”…acum. Ei bine, am semnat cu The End pentru doua albume, avand la baza numai materialul pe care i l-am prezentat lui Andreas atunci cand eram la stadiul de demo.”

   Fuziunea de stiluri, de la Thrash, Rock si Electronic la Jazz sau muzica clasica va fi o experienta noua pentru tine. Prin ce se diferentiaza acest nou grup de WINDS? Da-mi mai multe detalii tehnice despre debut.

„Acest proiect va fi mult mai dur decat WINDS si mult mai compact, nicidecum la fel de multidimensional. Va accentua pe expresii diferite ale pieselor. Vor fi sunete artificiale si elemente care nu sunt prezente in WINDS. Nu vor exista parti de chitara clasica sau orice alte teme tipice, clasice asa cum se poate constata la WINDS. Iar fusiunea de stiluri si elemente diferite va fi mult mai sporadica.”

   Succes cu AGE OF SILENCE si de-abia astept sa scriu despre albumul de debut. Sa revenim la WINDS. Coincidenta datelor de lansare, alaturi de fosti/actuali componenti fac din ARCTURUS o trupa ce a fost deseori comparata cu WINDS. Poate fi vorba de vreo competitie? Ce parere ai de muzica abordata de ARCTURUS si cum ar fi un concert impreuna cu ei? Jan Axel ar ramane pe locul lui, doar ceilalti trei ar trebui sa urce pe scena. Exista vreo legatura intre cele doua trupe? Pe cand un concert WINDS?

„Cred ca am respins din start ideea ca ar exista orice fel de similitudini intre WINDS si ARCTURUS cu exceptia unor paralele nominale in ceea ce priveste starea pe care o creaza muzica. Daca unii vor sa insiste pe aceasta comparatie, nu este nici o problema pentru mine, dar muzicienii care au compus si interpretat muzica pentru trupele respective sunt in total dezacord cu acest punct de vedere. Nu este vorba de nici un fel de competitie, daca exista vreo chestiune care a coincis aceasta ar putea fi legata de data de aparitie, aceasta fiind decisa astfel incat trupele sa se ajute reciproc prin a crea cat mai multa publicitate. S-a mai intamplat si in alte parti ca doua lansari sa coincida ca data si anunt oficial, asa ca am sentimentul ca s-a obtinut efectul scontat. Cu toate acestea, a fost doar o coincidenta faptul ca ambele albume au fost finalizate relativ in acelasi timp. ARCTURUS nu va cata live, din cate stiu eu. Desigur, am auzit tot felul de variante, membrii trupei spun ca nu, alte persoane infirma, in cele din urma poate este o chestiune de publicitate. Nu cred ca ar trebuie exclus nici un zvon, in acest moment, nu legat de un nou album ARCTURUS, insa referitor la un concert impreuna, cu certitudine este de neconceput. WINDS ar putea avea concerte pe viitor, insa nu avem nici unul in plan inca si nici nu cred ca prea curand.”

   Poate ca ma insel dar WINDS pare a fi o trupa organica. De ce folositi instrumente naturale, nu puteai inlocui sunetul unei viori, de ex, cu cateva efecte din keyboard-ul tau? Exista vreo fobie a voastra in ceea ce priveste instrumentele propriu-zise?

„Folosim instrumente naturale pentru ca acestea confera o expresivitate mai mare. Pur si simplu suna mai bine pentru ceea ce vrem noi sa facem.”

   Am inteles ca trei dintre voi sunt casatoriti, unul are chiar copii. Cum este viata voastra fara muzica? Cum va petreceti timpul liber? Castigati din muzica sau aveti servicii?

„Stii multe lucruri, observ, nu-i asa? Este adevarat, si eu, si Carl si Jan Axel suntem insurati. Bineinteles, suntem foarte ocupati atunci cand vorbim despre viata personala. Fiecare dintre noi munceste, pentru ca este imposibil sa traiesti de pe urma muzicii, exceptand cazul in care trupa vinde sute si mii de albume. Noi suntem departe de aceasta situatie, desigur. Dar speram sa ajungem acolo, intr-o buna zi.”

   Normalitatea ucide, datorita cotidianului. Gasesti muzica ca o cale de evadare spre taramuri considerate de unii anormale? Exista si alte cai: droguri, alcoolul. Tu?

„Nu ne putem ‘lauda’ cu bautura, iar cu drogurile nici atat. Nici unul dintre noi. Muzica este o evadare, intr-un fel, dar este ceea ce ne place sa facem, asa ca mai degraba este cel mai important lucru pe care il facem decat o simpla evadare. Daca ne-am putea castiga existenta din asa ceva, am face-o, dar este imposibil. Cred insa ca este totusi ceea ce ne-am dori foarte mult, iar restul slujbelor sunt doar un mijloc de a ne plati facturile, cel putin asa vad eu lucrurile.”

   Din fotografii se vede clar ca doar Lars s-a tuns. Exista sanse de schimbare a look-ului vostru curand?

„Carl s-a tuns si el recent, al lui Lars a mai crescut intre timp, dar urmeaza sa impartaseasca aceeasi soarta. Nu suntem preocupati de care are parul mai lung sau mai scurt, pentru ca muzica va fi aceeasi independent de lungimea parului.”

   V-ati apucat serios de munca la cel de-al treilea capitol WINDS iar noile piese ar trebui sa fie mai complexe, mai Dark, mai meditative. Ma insel? Ofera-mi, te rog, cat mai multe detalii despre noul album.

„Cred ca s-a atins o cota mai dura cu noul material WINDS, cu certitudine, si cred ca este cel mai dark material pe care l-am compus pana in prezent. Si prin asta nu vreau sa spun ca ne-am apropiat de black metal, death metal sau ceva similar. Ma refer numai la atmosfera si la starea pe care o creaza muzica. Sunt de parere ca scopul nostru este se devenim din ce in ce mai performanti, cu fiecare nou material, chiar daca Reflections este ceva de care suntem deja foarte mandri si multumiti. In timp, vom deveni mai buni, asa cum, in prezent suntem mai buni decat acum un an si jumatate…si cred ca inca mai avem mult de oferit…, de fapt, te sigur de acest lucru.”

   Crezi ca acest nou material va aparea la un label mai mare, cum ar fi Nuclear Blast sau Century Media? Dupa calculele mele ar fi trebuit de mult sa primiti oferte mult mai avantajoase.

„Destul de curios, dar se pare ca recunoasterea WINDS este destul de slaba printre marile label-uri. Cele doua pe care le-ai mentionat nu cred ca ar fi ideale pentru WINDS pentru ca noi suntem interesati mai mult de label-uri mai putin comerciale si mai mult focusate pe partea artistica. Cu toate acestea, in momentul de fata, suntem in cautarea unui label in Europa. Lucru de care am fost incurajati chiar de Roberto, din motive de buget.”

   Andy, calatoria noastra in galaxia WINDS trebuie sa se opreasca aici. Ai fost un bun ghid si sper ca acest lucru sa-i transforme si pe cei mai retinuti ascultatori in fani WINDS. Multumesc pentru interviu si numai bine! Un ultim detaliu: daca pestisorul de aur s-ar oferi sa-ti indeplineasca trei dorinte, care ar fi ele?

„Daca aceste dorinte s-ar referi la WINDS, una ar fi sa gasim un label serios cu care sa putem lucra si sa dezvoltam pe termen lung, o relatie stabila. Ne-am dori, de asemenea, sa continuam sa primim un feed back favorabil din partea presei si a fanilor…si daca am ajunge in punctul in care sa putem trai din muzica, atunci toate dorintele mele s-au implinit.”

Comenteaza