MOONSORROW „V: Hvittety”

Mult timp am mai asteptat acest album! Eram tare curios sa vad ce mostra de Epic Folk Viking Metal ne vor mai oferi fratii Sorvalli! Daca ma uit in urma, in istoria recenta a trupei, mai precis la ultimele doua CD-uri, „”Kivenkantaja”” a fost un album genial iar „”Veriskeet””, realizat acum doi ani, a fost mult mai slab decat precedentul, asta si pentru ca atinsesera maximul in executie pana atunci. Eram convins ca vom avea parte de o noua varianta de Black Metal, insa nu stiam ce abordare va avea. Acum, va pot spune ca, cele doua piese ce reprezinta intregul album, de aproximativ 30 de minute fiecare, ne pun in valoare un Viking Metal mai putin Epic si bombastic ca pana acum, orientat spre Black Metal, mai degraba experimental, mai complex si mai greu accesibil ca oricare din precedentele.

Este un material excelent lucrat, foarte elaborat, cu riffuri de chitari ucigatoare, un keyboard abundent si voci multiple excelente, de la cele normale si razboinice pana la cele agresive, caracteristice Black Metal-ului nordic. Nu as putea spune ca e cel mai bun album MOONSORROW dar este, intr-adevar, cel mai tehnic dintre toate. Doresc sa va spun ca, pe langa multe influente din „”Twilight of the Gods””/BATHORY, noul MOONSORROW este, de fapt, un „”Heart of the Ages””/IN THE WOODS… in varianta vikinga… Intro-ul superlung al primei piese seamana izbitor de mult, ca structura, cu legendarul album norvegian, asa ca este de ascultat muzica acestor finlandezi adevarati! Ar fi fals sa spunem ca au copiat alte trupe, este insa cert ca intreg background-ul lor se bazeaza pe asemenea concepte.