VINTERSORG „Visions From The Spiral Generator”

Noul album a lui Vintersorg (Andreas Hedlund) a fost asteptat cu nerabdare de intreaga suflare Metal, sunetul original practicat in acest grup fiind atractia multor suparati. VARGATRON (numele initial) s-a lansat cu MCD-ul „Hedniskhjartad” in 1998, apoi „Till Fjalls” si „Odemarkens Son” au fost doua albume pline de Folk Metal, iar in 2000 apare „Cosmic Genesis”, cel mai bun album al trupei si cel mai complex dintre toate. Aceasta si datorita cooptarii in grup a lui Mattias Marklund, un chitarist de prima clasa. Vintersorg considera ca proiectul sau trebuie sa devina o trupa si, in urma participarii lui pe ultimul album BORKNAGAR, il convinge pe excelentul baterist Asgeir Mickelson (SPIRAL ARHITECT) sa participe pe noul album. Mai mult, Asgeir il aduce si pe talentatul Steve DiGiorgio (DEATH, SADUS, TESTAMENT, CONTROL DENIED) la inregistrari, partea de bass fiind astfel ireprosabila. Inregistrat in trei locatii diferite (Suedia, Norvegia si USA), materialul apare acum intr-o forma impunatoare, plin de forta si exploziv.

Recunosc ca trupa am vazut-o in concert si m-a dat pe spate ce impact poate avea la public! Acest ultim album, desi foarte scurt, este dominat de o aura Folk, dar in acelasi timp Metal-ul elaborat genereaza alte interferente, keyboard-ul tinzand chiar spre pasaje Hippie, Flower Power. Vocea clara alterneaza cu cea violenta, Black, riff-urile Heavy sunt intrerupte de altele acustice, melodia si atmosfera degajata delimitand VINTERSORG de orice alta trupa de gen. Ca este Heavy Metal sau Progressive, mai putin conteaza, important este ca VINTERSORG ne-a pregatit acum un super-album ce poate fi model de inspiratie pentru o gramada de trupe tinere, dimensiunea artistica si cea interpretativa fiind punctele forte ale trupei. www.vintersorg.com .