VINTERSORG „The Focusing Blur”

Cel de-al cincilea album al celor doi suedezi este si cel mai ciudat si incalcit dintre toate. Cu multe repere in precedentele secvente lansate in 2002, noul material ii are ca invitati in continuare pe celebrii muzicieni Asgeir Mickelson si Steve Di Giorgio si astfel ca soundul final este unul exceptional! Daca primele trei albume le puteai incadra cumva in Folk Metal, ei bine, cel de-al patrulea este doar o punte de legatura cu ultimul album, care este o reala mostra de Metal! Nu stiu daca e Heavy, Progressive, Folk sau Atmospheric Metal! Vocea normala imi aminteste de YES iar pasajele melodioase suna atat de Rock, incat nu-ti dai seama ca VINTERSORG ar fi o trupa Metal! Keyboardul este manuit cu mare arta (cu pasaje clare ale anilor 70) iar elementele psyhedelic au un efect deosebit asupra urechilor mele.

Intervin apoi secvente clare de Metal extrem, agresiv, cu voce brutala, care te lasa perplex. Este un album invaluitor, care te invita sa calatoresti intr-o lume imaginara unica, ce parcurge multe elemente stlistice diferite, foarte variate si complexe. Este de departe cea mai buna realizare lui Mr. Vintersorg, prin care dovedeste ca nu existe bariere muzicale, stilistice si ca, in cele din urma, evolutia inseamna schimbare! Daca e sa comparam doar cu precedentul album, atunci putem spune ca cele 12 secvente noi sunt mult mai melodice, mai calme si mai progresive. Este o mostra Metal de inalta clasa care s-ar putea insa sa nu aiba mare impact la fani, pentru ca nu exista un tipar, un standard Metal pe care sa-l respecte acesti muzicieni. Si nu se poate compara cu nici o trupa! Au depasit de mult granitele Metal.