TRAIL OF TEARS „Existentia „

E clar ca Ronny Thorsen s-a prostit! Dupa un debut remarcabil in 1998, „”Disclosure In Red””, trupa nu a mai fost in stare sa mai scoata vreun album la aceleasi standarde, in ciuda celor trei albume realizate la Napalm. Au fost multe plecari, cea a Helenei Iren fiind cea mai importanta. Cooptarea lui Kjetil (GREEN CARNATION) a adus ceva nervozitate in exprimarea vocilor si cam atat. In fine, de la un Doom Death Metal cu iz Gothic, trupa a ajuns ca in 2007 sa ne prezinte un al cincilea album ce se declara a fi Dark Gothic Metal. Dupa mine, este o combinatie stupida de Dark, Atmospheric, Gothic si Power Metal, ca instrumentatie, iar ca voci un amestec ciudat de Gothic, Dark si Progressive. Cat de lalaita poate sa sune acea voce masculina! Chiar nu am inteles de ce aceasta multitudine de voci: feminina, masculina normala+guturala+lalaiala progresiva!

Vocea Emmanuellei Zoldan este la inaltime, are diverse inflexiuni remarcabile, ceea ce da o aura placuta sound-ului dominat si de un keyboard abundent! Dar in rest, dezamagire pe linie! Pare cel mai scremut album dintre toate, in care au amestecat mai tot ce le-au trecut prin cap, dar, in final, a rezultat un material derutant, confuzant. Cu toata stima pentru prietenul meu Ronny, pacat de aceste eforturi. Poate ca ii prinde bine socul de acum o luna, cand el s-a trezit singur in trupa ceilalti parasindu-l, s-a pus problema chiar de desfiintare, dar se pare ca, ceea ce nu te omoara te poate face mai puternic. Sa vedem de ce va fi in stare Ronny in viitor pentru ca debutul sau si partea vocala pe care a facut-o pe al treilea TRISTANIA nu au cum sa nu ramana in istorie ca lucruri de cea mai inalta clasa!