TRAIL OF TEARS „A New Dimension Of Might”

Dupa un amplu interviu luat vocalistului Ronny Thorsen in revista „Kogaionon”, norvegienii au cunoscut un mare succes cu albumul „Profoundemonium”, album asteptat de toti fanii Metal-ului Melodic, dupa un debut fulminant, „Disclosure In Red”.
Dar cum minunea nu dureaza mult, combinatia de agresivitate si melodicitate intra in impas, contrastul vocilor disparand prin plecarea Helenei. De fapt, vocea ei era una foarte impunatoare si placuta, dar obsesia ei legata de modelingul a departat-o de Metal, propriul site fiind destinat exclusiv acestei cariere. Ronny s-a trezit ca are nevoie de o noua soprana si, in cele din urma, a ales-o pe Cathrine Paulsen.
Nu a fost o alegere rea, dar nici una prea inspirata.

Sa fiu mai explicit, noul sound este mult mai complex, mult mai bine interpretat, maturitatea instrumentistilor se distinge din perfecta sincronizare intre chitari, synth si baterie, dar atat. aura melodica are de suferit, atmosfera Gothic cu care ne obisnuise pana acum norvegienii a disparut, secventele Death fiind mult mai pronuntate, vocea masculina este prea agresiva in comparatie cu cea feminina, care se aude doar pe alocuri, lipsita de forta si inspiratie. Recunosc ca exista si rare pasaje in care vocea masculina canta normal si chiar sunetul este unul reusit.

In rest, Gothic Death/Black Metal in stil nordic, axat pe un schelet melodic in pas cu moda, cu un sintetizator abundent si chitari ce insista pe acorduri dure. Ca executie, acest material pare sa fie OK. ca inspiratie si orientare stilistica, un album modest si parca prea variat. Avem chiar si un cover FAITH NO MORE, intitulat „Caffeine”, care mi-a placut cum suna in varianta Metalica, desi acest grup nu ma incanta absolut deloc. S-ar putea sa ma insel, dar, pentru mine, discul de referinta al acestui grup continua sa fie „Disclosure In Red”.