THE KOVENANT „S.E.T.I”

Una dintre cele mai avantgardistice trupe ale scenei Metal se pare ca s-a decis sa paraseasca orientarea underground dura, intunecata, explorand teritorii comerciale, mult apreciate si consumate astazi. Altfel, THE KOVENANT ne-a prezentat in decursul anilor albume cat mai diferite, de la genialul „In Times Before The Light”, trecand printr-un „Nexus Polaris” inspirat si un electro Black Metal „Animatronic”. Reeditarea debutului facuta anul trecut sub bannerul Hammerheart ne prezinta un sunet modern, cu mult sintetizator, efecte diferite si voci distorsionate. Noul album are ca baza de plecare doar albumul „Animatronic”, efectele sunt asemanatoare cu remasterarea debutului, elementul Cyber amestecat cu franturi electro de avantgarda pun stapanire pe intregul sound, ritmul exploziv fiind intrerupt ori de pasaje atmosferice spatiale ori orientale si deseori de influente Power Metal, Punk sau chiar Funk. Adica ritmul sacadat tinde sa ne dezvaluie o cu totul alta fata a muzicii norvegienilor, vocile normale si sobre amintindu-mi de DEPECHE MODE, cele mixate distorsionat sau agresive comunicand bizar cu un keyboard rezonant si cu voci feminine diferite, ale caror inflexiuni trec prin diverse faze, de la cele de opera, melodice pana la cele tribale sau „bizantine”.

Albumul este unul extrem de lucrat, foarte bine conceput si executat, cu destinatie probabila fanilor EBM sau chiar LAIBACH. Din punct de vedere Metalic, „S.E.T.I.” este o parodie disco-electro-Power haioasa si exploziva, ce degaja o energie fantastica si are un tonus ridicat. Dimensiunile synt/keyb sunt insa ametitoare iar riff-urile chitarilor, desi crude si zgomotoase, ofera ascultatorului o stare unica si foarte dinamica. Din alt punct de vedere, o reala provocare pentru cei ce doresc schimbarea, noutatea si ritmurile saltimbance. Desi nu ma atrag astfel de sonoritati, ba chiar le consider puerile si simpliste, THE KOVENANT mi-a dovedit ca pot asculta un astfel de album mai bine de trei zile consecutiv. Ori am devenit si eu unul de-al lor, ori. albumul merita mai mult decat critici subiective. nu stiu! Oricum, trupa nu mai are nimic in comun cu Black Metal-ul sau cu dimensiunea Dark, ci doar cu cea indulgent spusa Metalica. Prea soft pentru suparati, prea zgomotoasa pentru tabara Electro. Insa, o reala si meritata provocare!