SINCARNATE „On The Procrustean Bed”

Am primit CD-ul de la Coro la Artmania, dar inainte de asta am putut sa-i vad pe tipi pe scena. In afara faptului ca structura pieselor pare putin invechita iar soundul este relativ simplist, alte imperfectiuni majore nu am gasit. E adevarat ca pe scena SINCARNATE suna mult mai bine decat pe acest EP, dar nu stiu de ce: ori ca au progresat ei, ori ca de la infiintare si pana acum (cca un an) si-au schimbat componenta de nu stiu cate ori si la Sibiu au gasit o formula mult mai buna. Asadar, Doom Death Metal in genul anilor 90, cu o clapa abundenta pe fundal, riffuri de chitari simpliste dar atmosferice, baterie modesta si o voce growl care ar suna perfect daca trupa de fata era de Death Metal. Are forta, are nerv dar ii lipseste inflexiunea, alternanta! Totul e parca prea grohait, prea suparat, prea liniar, prea putin legat de melodicitatea si atmosfericul degajat de acest sunet! Dar sa nu fiu carcotas, deoarece n-am de ce! Trupa suna bine si tinand cont ca e vorba doar de 4 piese, de un debut si de intentia de a face mai mult, nu pot sa nu apreciez mai mult decat pozitiv acesata realizare. Chit ca si mixajul e cam taiat, totul suna usor artificial si parca incadrat in tipare copy-paste.

Bookletul arata profi, coperta nu mi se pare cea mai potrivit aleasa pentru Doom/Death Metal-ul abordat dar, in ansamblu, un material de foarte buna calitate, care, chiar daca nu e original, ne arata ca si in Romania Scena Metal incepe iar sa se miste! Iar SINCARNATE a facut pas sigur, chiar daca nu perfect! Fanii MY DYING BRIDE vor digera usor o incercare de clonare in varianta mioritica! Si astept cu urmatorul album… doar sa nu se desfiinteze intre timp, caci am inteles ca vocalistul trupei, Marius, a parasit si el trupa intre timp. Macar sa se focuseze mai mult pe Hatework, ca organizeaza evenimente de calitate pentru scena extrema!