OFFICIUM TRISTE (NLD)-“The Death of Gaia” CD 2019 (TRANSCENDING OBSCURITY RECORDS)

II urmaresc pe acesti olandezi de mai bine de 2 decenii, le-am ascultat toate albumele de pana acum, pot afirma ca sunt veterani redutabili ai scenei Death Doom Metal. Imi place vocea lui Pim, imi aminteste putin de cea a lui Paul din NOVEMBERS DOOM, alta trupa cu vechime si notorietate. Muzica olandezilor de fata nu a excelat in toti acesti ani cu nimic special, prea putina originalitate si zvac pentru gusturile mele, daca tot si-au dorit sa iasa din plutonul trupelor de gen. Dar le-am respectat intotdeauna pasiunea si determinarea.

Cu radacini pronuntate in MY DYING BRIDE si inceputurile PARADISE LOST, OFFICIUM TRISTE continua in acceasi maniera, de data aceasta parca mai catchy, sa rupa si ceva din inimile fanilor SATURNUS. Am vazut ca masterizarea a fost facut de Greg din Esoteric, deci pot spune ca sunetul este ireprosabil. Descopar acorduri de vioara, cello, pian, chiar voci feminine, altel masculine clean, hmmm, este un album foarte variat, nu stiu daca as putea sa spun ca e complex, dar amplu in structura lui. Daca nu ar fi growl-ul lui Pim, as putea spune ca nu e Death Doom Metal, pentru ca soundul pare a fi mult mai light si fresh. Suna mai degraba a Melodic Metal, cu foarte mult ritm si atmosfera, cu solistici de chitara in genul KATATONIA sau PARADISE LOST.

Nu mi-a displacut auditia noului album, cred ca e al saselea, dar este departe de Dark-ul pe care imi doresc eu sa-l descopar cand e vorba de un stil muzical cu care am crescut si de la care am continue asteptari de inovatie. Cred ca este cel mai bun material din istoria lor, ca structura si dinamica. Zvacul insa continua sa lipseasca.