MIDNIGHT ODYSSEY (AUS)-“Biolume Part I-In Tartarean Chains” CD 2019 (I, VOIDHANGER RECORDS)

Dis Pater este un psedunomin destul de cunoscut in scena Black Metal underground, dar si in cea Dark, cu atingeri NeoFolk. Dupa 12 ani de activitate cu acest proiect, am placerea de a va povesti acum, in doar cateva cuvinte, despre cel de-al treilea album al australianului, care suna fabulos! Ambient BM de exceptie, cu extrem de multa atmosfera, construit in 7 secvente elaborate, mai mult de 70 minute, totul cumva artificial, cu un sunet sintetic, de studio, pentru ca este vorba de un proiect solo. Mi-a placut enorm acest nou material pentru ca are forta, energie, multa melodie si un joc al keyboardului unic.

Vocea extrema se impleteste cu cea normala, inclusiv efecte corale din abundenta, clapa este pretutindeni, e clar ca Dis Pater e fan EMPEROR. Mai mult, insistand pe foarte multa atmosfera, ma duce cu gandul la piesele bombastice SUMMONING, la acele povesti tolkiene, doar ca acum amprenta cosmica este mult mai prezenta. Am stat mult sa ma gandesc ce nu e la inaltime si nu prea am gasit defecte. Poate doar ca inflexiunile vocii par la un moment dat liniare, chiar repetitive.

In rest, avem parte de o frumoasa incursiune intr-un univers abstract, cu multe radacini in BM norvegian de odinioara, THE KOVENANT sau TARTAROS putand fi usor exemple de luat in calcul. Si da, chiar primele 2 albume LIMBONIC ART ar merge, doar ca aici totul este creat de un singur om, ceea ce blocheaza sunetul in limitele binecunoscute. Daca aveti chef de ceva la limita orchestrala sau simfonica in materie de BM, incercati acest nou material, chiar merita!