Negura Bunget „N’Crugul Bradului”

Mult timp a trecut pana ce Negru&Co a scos un nou album! Recunosc ca actualul sunet m-a socat un pic, deoarece influentele traditionale se remarca imediat iar linia atmosferica pare sa dea un nou suflu imaginii trupei timisorene. Dar sa nu intelegeti ca cei trei au renuntat la brutalitate, la acel primitivism dezvoltat cu succes in trecut! Doar ca synth este mult mai prezent acum, rolul lui fiind de a conduce instrumentele, mai ales in pasajele in care folclorul autohton pare sa fie elementul cheie al sunetului. Cele patru piese sunt extrem de lungi, peste 12 minute fiecare, vocea agresiva fiind intrerupta de una imnica, recitata iar riff-urile chitarilor au aceeasi orientare Raw Fast Black Metal, fara compromisuri, dar si fara tehnicitate sau virtuozitate. Bateria joaca din nou un rol dominant in muzica trupei, ritmurile explozive degajand o imensa energie. Desi sunetul este acum unul mult mai profi, Negura Bunget continua sa sufere la acest capitol, mixajul final fiind unul brut, fara acorduri fine. Se poate ca aceasta sa fi fost si dorinta trupetilor, insa in mileniul III calitatea mixajului este un factor obligatoriu de respectat.

Altfel, un JUDAS ISCARIOT in varianta romaneasca, cu multe treceri spre Epic Pagan Folk/Traditional, parca mai complex si cu radacini evidente in mitologia stramosilor pagani, adica dacii. Este logic sa va asteptati ca intreaga textura sa fie cantata in limba traditionala iar booklet-ul si videoclipul sa ne prezinte o forma de arta reusita, superlativele fiind singure adjective potrivite noului Digipack! Si site-ul lor a fost redesenat, deci intregul univers NEGURA BUNGET este acum legat de tinuturile dacice, de Zalmoxis, de mitologie. De departe cel mai profund album al trupei, insa risca sa devina si cel mai introvertit de pana acum, in ciuda unei dimensiuni Primitive Black Metal grandioase! Oricum, NEGURA BUNGET continua sa fie singura trupa respectabila Black Metal din Romania iar noul album va lovi sigur in fanii curiosi!