Ice Ages „Buried Silence”

Cel mai putin cunoscut proiect muzical din activitatea lui Richard Lederer (PROTECTOR) a ajuns la albumul cu numarul trei. Toata lumea stie de Epic Fantasy Black Metal SUMMONING, o mare parte stie de orientarea Romantic DarkWave din DIE VERBANNTEN KINDER EVAS dar foarte putini stiu de cealalta fata a artistului, una mai abstracta, concretizata printr-un debut remarcabil, in 1997, urmat, trei ani dupa, de un material exceptional. „”This Killing Emptiness”” a fost un album care a incantat pe toti fanii sonoritatilor Industrial Dark Wave la acea vreme!

A trebuit sa astept opt ani pentru a putea asculta un nou album ICE AGES! Oarecum in aceeasi maniera, parca ceva mai lent si cu accent pe efectele din background, noul ICE AGES ne prezinta acelasi mix de voci normale, brutale si distorsionate, ce se aseaza elegant pe un fundal foarte melodic, plin de atmosfera rece si dezolanta. Este clar o continuare a precedentului album, ceva mai tehnic si parca cu faze Electro mult mai diluate, synth avand acum mult mai multa dinamica si continuitate.

Fireste ca universul lui Richard este unul abstract, computerizat, virtual, ce se adreseaza unei lumi viitoare, in nici un caz celei in care traim noi. Este o calatorie in alta dimensiune, cu o piesa „”Buried Silence”” plina de atmosfera bombastica dar si o „”Curse”” incredibila, cu o aura de nostalgie pe care nu am mai intalnit-o pana acum la ICE AGES. Un plus de energie se intrezareste si pe „”Through The Mirror”” iar pe „”Regret”” ritmicitatea domina un sound complet industrializat. Un album de toata frumusetea!
Trebuie insa de ascultat in casti, altfel, mesajul devine palid iar muzica poate deveni repetitiva si plictisitoare.

Eu unul continui sa raman cu castile in urechi…