Divercia „Modus Operandi”

Da, o adevarata surpriza din partea comerciala a Metal-ului modern! Mai bine spus, cum va inchipuiti ca ar suna o trupa ce combina inspirat NIGHTWISH, DIMMU BORGIR si HIM? Nu sunt adeptul sunetului bombastic, foarte ritmat si comercial, dar cand ceva este facut cu talent, nu am cum sa nu apreciez. Asadar, keyboard impunator (in genul NIGHTWISH), chitari extrem de Heavy, voce normala, clara si puternica (in genul HIM), ritmuri ce alterneaza de la Gothic la Black Metal, totul este facut grandios, armonios si mai mult decat melodic. Recunosc ca primul MCD al grupului l-am primit in urma cu vreo trei ani, pe atunci banner-ul lor era LOST IN TWILIGHT, material despre care am scris lucruri pozitive in „Kogaionon”. Pe acest album avem si piese lente, cu aura de balada, vocea Pop Rock (un alt fel de David Bowie) a lui Jyri Aarniva survoland impunator intregul sound. Ultimele trei piese fac parte insa dintr-un alt capitol, vocea se transforma pe alocuri in Black Metal, ritmul creste iar combinatia de Gothic cu Power Metal este transformata in Atmospheric Melodic Black Metal. Ca o concluzie, este usor de remarcat faptul ca sunetul este unul finlandez, sursa de inspiratie considerand-o trupe ca NIGHTWISH, SENTENCED sau SONATA ARCTICA. si as putea merge mai departe pana la DIMMU BORGIR sau THE KOVENANT. Nu m-a incantat varianta Black a sunetului DIVERCIA dar, sa fim indulgenti, vorbim de un debut! Dorinta de coloratura stilistica domina orice trupa doritoare de succes imediat! Este imposibil sa nu faca furori acest album si sunt convins ca intreaga presa metalica va vedea DIVERCIA ca pe proiectul „masculin” NIGHTWISH. Si are si de ce, pentru ca, in ciuda unui sunet extrem de comercial si la moda, vocea este, intr-adevar, inedita!