Agalloch „The Mantle”

Ori am devenit eu fan al acestui label american, ori majoritatea albumelor scoase in ultimul timp de THE END continua sa ma fascineze, ele facand parte din top playlist-ul meu: WINDS, SLEEPLESS, ARCTURUS. si acum AGALLOCH! „Pale Folklore” a fost un album care m-a socat, combinatia de Dark cu Gothic, Doom si Black intorcandu-ma in timp, un reper apropiat fiind SADNESS. Au trecut mai bine de trei ani de la inregistrarea acelui debut si, iata ca, dupa un MCD despre care ati citit de curand pe site, John Haughm &Co revine cu un nou opus, multidimensional, structurat in noua secvente epice, de o melancolie remarcabila, cu pasaje Rock, Folk, Ambient, dar si Metal, de la Doom si Gothic la Black sau Death. Avem parte de piese diverse, de la cele foarte lungi („In The Shadow Of Our Pale Companion”, aprox 15 minute) pana la interludii acustice, extrem de lente si meditative.

La o ascultare superficiala tinzi sa crezi ca piesele sunt lungite fara sens, cele 70 de minute putand fi la fel de bine reprezentate si in doar 45. Nu stiu care este realitatea si nici nu ma intereseaza. important este faptul ca albumul imi creaza o stare emotionala aparte si acest lucru imi este suficient. Intr-adevar, instrumentatia este punctul dominant al sunetului, vocea fiind diferita pe parcursul pieselor, de la cea normala, calma, chiar soptita/intonata/recitativa, la cea agresiva, tipata. Daca ar fi sa compar cele doua albume, descopar ca partea Metalica trece acum pe locul secund, acustica si solisticile dominand intregul univers muzical, multe pasaje amintindu-mi de ULVER, SOL INVICTUS, ULVER sau PINK FLOYD, iar vocea avand ecouri de FIELDS OF THE NEPHILIM. Nu stiu daca are rost sa va mai ofer si alte detalii, pentru ca despre un album reusit nu poti sa folosesti decat superlative. Iar unul dintre acestea ar putea fi de acum introdus in vocabularul vostru: AGALLOCH! Fragmentele de chitara acustica imi amintesc de BATHORY („Twilight Of The Gods”), instrumentele metalice sunt inspirat mixate cu synth sau alte elemente picante: mandolina, acordeon, trombon, bells, cymbal, contrabas. totul este mistic, totul este Dark, totul este armonie! Welcome in AGALLOCH’ realm!