Cemetery of Scream „The Event Horizon”

Imi amintesc ca debutul „Sameone” m-a dat pe spate acum vreo 13 ani, cand am cumparat caseta chiar dintr-un magazin din Polonia. Apoi „Melancholy” a sunat foarte bine, fiind o dovada de Doom Death Metal elegant si inspirat. „Deeppression” a inceput sa devina un album fara consistenta iar „Fin De Siecle” si LP-ul „Prelude To a Sentimental Journey” au devenit albume sterse, fara elemente atragatoare. Am crezut ca asteptarea acestui nou album va merita: concluzia este una confuza, pentru ca noua voce masculina (ceva in genul vechiului PYOGENESIS dar si cu radacini in METALLICA) nu m-a incantat deloc. Sincer, nu ma asteptam ca acesti veterani sa-si schimbe orientarea atat de radical, lasand Progressive-ul sa-si puna in valoare lalaiala si melodia. Keyboard-ul continua sa fie la fel de bombastic iar chitarile incearca sa tot fie Metal, insa albumul, in ansamblu, mi se pare lipsit de putere, de forta!

Nu as vrea sa fiu dur dar imi vine sa cred ca trupei COS i s-au terminat bateriile, cel putin din punct de vedere al inspiratiei! Plecati in aceeasi bransa cu ANATHEMA, PARADISE LOST, MY DYING BRIDE sau KATATONIA, COS pareau sa fie replica perfecta din Estul Europei. Toate trupele amintite mai sus si-au schimbat stilul in ultimii ani, ceea ce a facut si COS. Acum, care din ele traieste si din prezent, habar n-am… probabil doar MY DYING BRIDE! Dar in nici un caz COS. Insa, sa prezint si variantele pozitive: un album foarte bine mixat, cu o orchestratie care suna complex, sincronizat, elementul atmospheric fiind la inaltime… pe alocuri apare si vocea feminina, care este la fel de exotica ca si pe celelalte albume. Coperta albumului este si ea una deosebita, ce aduce putin din imagistica KATATONIEI. Este un material ce nu depaseste media actuala de sonoritati Doom Death Metal, care merita de ascultat, macar in virtutea celor aprox 15 ani de istorie. Eventual va focusati auditia doar pe orchestratie, care merita.