CARPATHIAN FOREST „Defending The Throne Of Evil”

Acest grup a devenit cult in scena Metal datorita a doua demo-uri super mediatizate si a faptului ca nu s-a prea grabit in a scoate albume! Desi influentele moderne scot in fata zeci de trupe atmosferice, mirajul Black Metal-ului nealterat, underground, continua sa tina treaza atentia multor fani. Pentru acestia CARPATHIAN FOREST ramane o trupa adevarata, fidela unui stil ce poate reprezenta chiar un mod de viata. Ar trebui sa mentionez ca unul din cei doi membri de baza, Nordavind, a fost inlocuit in ultimii doi ani, astfel ca R. Nattefrost ii are acum colegi pe Tchort (BLOOD RED THRONE, GREEN CARNATION), A. Kobro (ex-IN THE WOODS.) si bassistul/synth Vrangsinn. Noul material este unul foarte bine aranjat, situat exclusiv in universul soundului Black Metal norvegian, brutal deloc atmosferic (in varianta bombastica) sau prea putin melodios. Disting pe alocuri si cateva pasaje folk, traditionale, cu impact pentrant urechii sau riffuri de chitara Heavy Metal. Vocea este agresiva, tipata iar restul partiturii nu se delimiteaza prea mult de ceea ce ascultam in urma cu zece ani. Desi CARPATHIAN FOREST ne prezinta poate cel mai bun album din istoria lor, orientarea muzicala a lor nu sufera transformari majore fata de „Black Shining Leather”, „Strange Old Brew” sau „Morbid Fascination Of Death”.

As putea spune ca acest nou album este de fapt un meritat tribut stilului True Norwegian Black Metal iar cei cred inca in acest concept vor fi supermultumiti de cele 12 noi secvente. Daca este sa privim strict din punct de vedere muzical, norvegienii ne prezinta acum o reala bijuterie, pasajele de synth alternand cu cele de baterie ucigatoare, chitarile extrem de rapide comunicand cu vocea demonica. pana chiar si experimentalele piese „Cold Murderous Music” sau „The Old House On The Hill” creaza o stare de confuzie stilistica, greu de descris sau catalogat. Intregul album poate fi asimilat ca un omagiu adus diavolului, calea muzicala aleasa fiind una des uzitata de sute de trupe Black metal norvegiene in ultimele doua decenii. De fapt, CARPATHIAN FOREST le-a pregatit fanilor exact ceea ce doreau ei sa primeasca: Black Metal sanatos!