ARKONA „Ot Serdca K Nebu”

Albumul l-am ascultat prima data cand am fost anul trecut la concertul lor de la Iasi, acolo unde mi-am putut cumpara si digipack-ul! Varianta Napalm ne prezinta 2 piese in plus, de fapt doua instrumentale (Prologue si Epilogue), plus cele 12 piese lansate oficial anul trecut. I-am vazut si live, i-am ascultat cateva luni non-stop si pe CD, ce sa mai spun: ARKONA este una din trupele reprezentative Slavic Pagan Metal si toata stima pentru activitatea celor 4! Vocea Mariei este foarte exploziva si energica, se imbina uneori inspirat cu cea guturala, chitarile sunt pline de riffuri chiar Black Metal, dar in ansamblu totul se rezuma la acorduri melodioase, exista cateva ruperi de ritm care imi zgarie urechea… in rest, instrumente traditionale folk de toata frumusetea, ritmuri traditionale ireprosabile, vreo 2 piese ce se pot usor transforma in balade, riffuri care merg direct la inima… Este cel mai reusit album al rusilor dar nu pot spune ca este unul perfect.

Acele treceri de la fazele atmosferice, lente, la cele violente, ultrarapide contureaza o ruptura prea brutala pentru un album atat de bine gandit. Sunt convins ca acest contract cu labelul austriac le va aduce tot suportul financiar necesar pentru a compune un album magistral, pe care il estimez ca va aparea nu peste multa vreme. Pot spune ca „From The Heart To The Sky” este un material elegant, ce nu ar trebui sa va lipseasca din colectie, pentru ca, desi nu pare foarte inchegat, este reprezentativ pentru curentul „Mother Russia-Mother Nature”, atat de dezvoltat si cunoscut in tara lui Lenin. O inspirata decizie acest contract si sunt convins ca nici una din parti nu va regreta!