Alcest „Souvenirs D’un Autre Monde”

De cate ori s-a spus ca Prophecy este un label neconventional si atipic, de atatea ori am confirmat acest fapt. Inca o data ne surprinde placut, acum promovand albumul unui Blacker cunoscut sub pseudonimul de Neige, destul de activ in aceasta scena si prin alte proiecte Metal. Am avut parte sa ascult demo-ul si un split scos cu ani in urma si nu prea m-a incantat soundul, datorita unui Black Metal agresiv, primitiv, cu ceva idei bune melodice pe alocuri, ceva acustica si cam atat. Materialul de debut este insa cu totul schimbat, transformand sound-ul Black Metal underground intr-un unul complet nou, altfel, extrem de melancolic, melodios, slow, cu voci calme si linistite, mai degraba soptite decat cantate, chiar voci feminine (cred), zgomot infernal creat de un harsait de chitari prezent continuu, elemente clare de Pop si Rock ritmat… ceva nou, ceva atractiv!

Aminteste pe alocuri cu AGALLOCH (in primul rand orchestratia), dar chitarile ma duc cu gandul pana la BURZUM. Mult mai atmospheric si aranjat, cu un mixaj insa cam modest, ALCEST reuseste sa contureze un debut de exceptie, de o frumusete rapitoare, insa destul de controversat, as putea spune, intrucat e prea moale pentru Black Metal si prea Metal pentru Rockerii domestici. Mie mi-a placut mult auditia acestui album, as putea spune un amestec de Dark Metal cu Dark Wave, foarte catchy, ce poate fi ascultat continuu fara sa plictiseasca sau sa deranjeze. Coperta albumului este si ea una iesita din tipare, nuantele alese pentru imagistica booklet-ului dezvoltand o aroma placuta, usor misterioasa.