AGE OF SILENCE „Acceleration”

Dupa cum bine stiti, WINDS este una din trupele mele preferate iar noul proiect al keyboard-istului Andy Winter era anuntat sa apara de mai bine de doi ani! Cum sa va descriu cel mai bine o bijuterie muzicala? Doar prin a insista pe componenta: vocea clara si melodica a lui Lazare (BORKNAGAR, SOLEFALD), bateria iscusita a legendarului Hellhammer, bassul accentuat al lui Eikind (KHOLD), chitarile cursive (o imbinare de Metal cu Clasic) a lui Extant si Kobbergaard si pianul/keyboardul dement al lui Andy. Am deslusit si cateva ecouri ale vocii lui Lars Eric Si (WINDS). Imi este greu sa aleg un reper Metal pentru a va ghida mai bine in acest univers Astro Metal si de aceea voi alege WINDS, doar ca de data aceasta Classic-ul este pe locul doi, Metal-ul fiind elementul fundamental ce domina atmosfera. Vocile calde si cu tente Progressive dezvolta o aura magnifica, insa destul de abstracta si fara un contur tangibil.

Este clar ca in materie de inovatie AGE OF SILENCE da clasa si, desi nu emana acea energie la care ma asteptam, albumul m-a fascinat! Cu alte cuvinte, gasim pe album franturi din SOLEFALD, WINDS, ARCTURUS sau chiar DREAM THEATER. Avem si o balada impunatoare, ceva in genul vechiului METALLICA, „90 Angels”, care se detaseaza de liniaritatea celorlalte piese si descopera si o alta potentiala valenta, cea melancolica. Ar fi pacat sa nu incercati acest produs! Virtuozitatea si profesionalismul acestor interpreti este incontestabila iar noul mod de abordare a muzicii Metal este de studiat si urmarit in continuare.