VIRGIN BLACK „Requiem-Mezzo Forte”

Imi amintesc ca, in urma cu multi ani, Samantha imi trimitea CD-ul ei de debut, ce inca nu se bucura de sustinerea vreunui label. Pe el exista doua piese dementiale, ce nu egaleaza nimic din tot ceea ce au facut australienii dupa aceea (cautati recenzia in paginile revistei mele).

Dupa un alt album destul de modest, VIRGIN BLACK s-au decis sa creeze o trilogie, compusa din trei albume, unul clasic, unul caracteristic sound-ului lor (cel de fata) si altul foarte Heavy, probabil cel mai dur dintre toate albumele lor. Au inceput cu partea a doua, ce insista pe eternul Doom Death Metal. Acum, intr-o varianta foarte sobra, plin de tristete, materialul exceleaza prin coruri gregoriene, violoncel si pian grav, viori heavy, chitari cu acorduri prelungite, atmosfera bombastica dar melancolica… este, de departe, cel mai inspirat album din istoria trupei si in acelasi timp unul dintre cele mai complexe, daca nu chiar experimentale din acest an!

Amestecul de voci, de la cele normale si pline de substanta (Rowan este recunoscut pentru calitatea vocii sale) pana la cele mai agresive, violente… nu mai amintesc de soprane, de voci feminine ce rezoneaza perfect cu impunatoarele voci masculine! O adevarata simbioza intre o trupa Metal si o orchestra simfonica! „… and I am suffering” este de o frumusete aparte, piesa fiind cea mai reprezentativa pentru intregul album! Mi-as fi dorit sa am parte de un concert din cele pe care le-a sustinut trupa de curand, mai ales ca in turneu au cantat alaturi si de ARCTURUS. Trebuie sa recunosc ca dupa prima ascultare nu am fost foarte incantat de noul sound, fiind prea experimental si incalcit… Mi-a trebuit ceva dispozitie si stare pentru a putea asculta cele sapte piese cu atentie si va pot spune acum, dupa mai mult de cinci auditii consecutive, ca aceasta ora de Epic Orchestral Doom Gothic Metal este de o frumusete rar intalnita! Nu stiu ce anume imi place mai mult, orchestra sau trupa, dar stiu sigur ca, dupa ce veti parcurge in singuratate piesa „Lacrimosa (I am blind with weeping)”, veti accepta faptul ca „Requiem”-ul lui Mozart poate fi reprezentat si in varianta Metal cu demnitate, VIRGIN BLACK intrecandu-se pe sine cu acest nou capitol!