Trooper „S/T „

Este cel mai corect sa apreciezi valoarea unei trupe dupa ce ii asculti compozitiile atat in studio, cat si in concert. TROOPER este cel mai valoros exponent al Heavy Metal-ului romanesc din ultimii ani si acest lucru il afirm fara nici o indoiala. Recunosc ca Heavy Metal-ul este un stil pe care il ascult destul de rar, si daca il fac, prefer sa aleg dintre colosi, IRON MAIDEN sau JUDAS PRIEST, vechile albume! CD-ul l-am primit la festivalul Metal de la Cluj-Napoca, de la Adi Ilie, dar l-am uitat in masina, iar zilele trecute l-am zarit printre restul CD-urilor din cutia portbagajului.

De aici vine si intarzierea cronicii. In acest moment sunt convins ca toata lumea a ascultat macar o piesa a acestor targovisteni, deci comentariile mele nu vin decat sa verifice daca parerea mea coincide sau nu cu a voastra. Totul este profi, totul suna curat, elegant, plin de energie dar si ritm, riff-uri de chitari explozive, baterie tehnica, voci caracteristice acestui stil (poate si cu ceva nuante Power), atmosfera incendiara! Placut este faptul ca nu se disting diferente intre sunetul din concert si cel din studio, ceea ce denota ca muzicienii tin cont de toate detaliile tehnice, astfel incat sunetul TROOPER in orice conditii sa fie de calitate. Nici nu stiu daca am ascultat vreo trupa romaneasca, adepta a unui sunet atat de curat Heavy Metal.

Din pacate, trupa nu are originalitate, ci doar copie intr-un mod ireprosabil orientarea muzicala a unor trupe internationale de marca. Poate doar faptul ca cele patru piese au texte in limba romana. Oricum, pe o instrumentatie beton, vocile cu texte „mioritice” par sa socheze ascultatorul, obisnuit cu un asemenea sunet doar la trupele de afara. Pacat ca doar in Heavy Metal-ul autohton exista asemenea surprize laudabile!