TO-MERA „Transcendental”

Legendarul Lee Barrett (toata stima pentru acest personaj!), cel care le-a acordat prima sansa trupetilor EMPEROR sau OPETH in urma cu vreo 12-13 ani, pe cand era seful label-ului Candlelight, s-a apucat iarasi de cantat. A mai avut recent o alta perioada in care a condus sub-labelul Elitist, parte a grupului Earache, dar durata de viata a fost relativ scurta. Dupa ce ani buni a activat in trupe ca EXTREME NOISE TERROR, DISGUST sau MUSSOLINI HEADKICK, iata ca acum a cooptat-o pe cea care facea partile vocale in proiectul maghiar WITHOUT FACE. Incercarea lor s-a materializat intr-un debut extrem de mediatizat si laudat de toti cei din bransa, asta poate si datorita faptului ca Lee este cine este. Mie personal mi s-a parut un album confuz, ce incearca sa imbine elementele atmosferice cu cele Metal, fiecare din ele bine gandite si interpretate, dar deloc inspirat combinate. Contrastul dintre partile melancolice si cele agresive este foarte accentuat, ceea ce supara urechea si deruteaza continuu.

Vocea feminina este de calitate, foarte puternica pe alocuri, dar nu se potiveste cu sonoritatile extreme, care ajung sa patrunda pe alocuri chiar si in sfera Speed/Thrash. Nu am inteles mare lucru din acest material, dar as putea da o replica standard politicoasa pe care o citesc din ce in ce mai mult cam in toate recenziile: un sound tehnic, complex, original, profi interpretat, greu de digerat din prima, dar, daca ai rabdarea necesara ascultarii cu atentie, vei putea descoperi valente interesante pentru un album de Metal avantgardist.