THEATRES DES VAMPIRES „Bloody Lunatic Asylum”

Incredibil cat de bine poate sa sune acest proiect! Ascultasem cu multi ani in urma „Nosferatu, eine Simphonie des Grauens” promo tape dar nici prin cap nu-mi trecuse ca Lord Vampyr este in stare sa ne prezine un astfel de album! Cu ce s-a putut lauda TDV pana la semnarea contractului cu PHR? Doar doua materiale, „Vampyrisme, necrophilia, necrosadisme, necrophagie” (1995) si „The Vampire Chronicles” (1999). Daca nu ar fi sustinut turneele din Anglia (Myth si Vampiria III), mai mult ca sigur ca cei sase muzicieni nu ar fi reusit nici pana astazi sa penetreze UG-ul modest si arhisaturat! Ar mai trebui sa spun ca legatura lui Lord Vampyr cu Gian Pyres (CRADLE OF FILTH) i-a ajutat pe cei de la TDV sa intre in contact cu Tim Fraser, manager-ul trupei CHRISTIAN DEATH si al label-ului PHR. In varianata live, britanicii au ramas surprinsi de ce atmosfera „horifica” poate sa creeze trupa italiana, sustinuta in idei de David Bracci, cunoscutul „effect maker” al artistului horror Dario Argento! Obsesiile vampirice imbinate cu teme ca sex, sange sau horror fac din TDV un grup respectabil cu un background de apreciat, tinand cont ca Lord Vampyr a studiat ceva ani acest domeniu!
Sound-ul lor este complex, variat, ce nu urmareste linia vreunui stil anume, cele mai apropiate umbre fiind de Black, Gothic, Dark, Epic si Atmospheric Metal. Vocea masculina are inflexiuni ce imi aminteste de Dani/CRADLE OF FILTH iar vocile feminine, grupate mai degraba in mici coruri, armonizeaza cu restul atmosferei create de instrumentisti modesti, fara aptitudini de apreciat. Sintetizatorul creeaza o aura magica iar restul accesoriilor nu fac altceva decat sa ne picteze un tablou ocult, horror, deloc violent dar captivant si placut urechii. Privit din alt punct de vedere, multitudinea de idei si influente oboseste pe alocuri auditia, TDV fiind o trupa ce poate fi apreciata la adevarata valoare doar pe scena.