RAJNA „Otherwise”

Legendarii Fabrice si Jeanne se intorc cu un nou album de studio, mult mai schimbat decat cele ascultate pana acum. Cu mai palide trimiteri spre Mystical sau elemente nepaleze/tibtane, mai departat in concept decat abordarea DEAD CAN DANCE cu care ne tot obisnuise, RAJNA se axeaza acum foarte puternic pe vocea feminina, aceasta fiind una extrem de puternica si dominanta. Instrumentele arhaice isi au din nou partea lor de senzualitate muzicala, acest Ethereal Atmospheric Neo Folk cu schelet de muzica orientala fiind unul extrem de savurat de al meu spirit rebel. „Lost Memories” este cea mai completa si complexa piesa de pe album, ce-mi aminteste mult de Lisa Gerrard, atat vocile cat si sound-ul din background fiind unul fantastic! Instrumentele de suflat pe care le foloseste Fabrice au farmecul lor si, in mare parte, fluierul este ghidul sound-ului, inclusiv pentru vocea feminina.

Nu-mi place ca pe unele piese se detaseaza elemente noi, moderne, chitari electrice sau ritmuri obtinute pe calculator, liniare si monotone, care strica acea aura mitica pe care au tot dezvoltat-o cei doi pana acum, precedentele sase albume fiind de o frumusete aparte. Avem si un videoclip al piese „Porcelain Sky”, piesa cea mai mediatizata a albumului si cea mai relevanta pentru orientarea acestei ultime compozitii, in finalul ei fiind si o mica prezentare facuta de Jeanne celor interesati. Un univers unic, o muzica frumoasa, o stare creata deosebita, cu o suma de instrumente traditionale apetisante si o voce sublima, aceasta este lumea RAJNA!