Rotting Christ „Aealo”

Sakis si echipa lui se intorc cu un album mai mult decat superpromovat si anuntat ca pe cel mai reprezentativ material din toate timpurile! Cu invitati de marca, cum ar fi Alan/PRIMORDIAL sau DIAMANDA GALAS, cum sa nu sune a fi un album de exceptie!

Precedentul, “Theogonia”, realizat in 2007, nu a incantat pe foarte multi dar a fost bine primit deoarece odata cu schimbarea label-ului trupa pare ca s-a automotivat in a scoate si altceva in afara unor albume comune, realizate conform contractului!

Nu as putea spune ca “Aealo” este o continuare, dar nici ca ar fi ceva cu mult diferit! Ce e de remarcat din prima? Dimensiunea Epica, care este impunatoare, la fel ca si melodicitatea chitarilor, foarte bine bagate in fata si care par a conduce intreg soundul! Intre piese avem interludii cu diverse coruri feminine, la fel ca si instrumente traditionale… de fapt, ceea ce cred ca nu prea imi place este acest Folk Pagan (aura greceasca) impins atat de mult in structura unui album de Metal Melodios foarte energic, unde doar vocea ar mai putea fi considerata a fi Black Metal. “Thou Art Lord” este o piesa ce iese din sabloanele caracteristice ROTTING CHRIST (mai putin refrenul) iar vocea lui Alan dezvolta o dinamica aparte, fiind poate cea mai experimentala si mistica secventa de pe totul albumul!

Foarte reusita piesa! “Santa Muerte” imi aminteste de ‘Non Serviam” iar “…Pir Threontai” sunt convins ca va rupe in varianta live, deoarece intro-ul este exploziv! “Orders from the Dead” este o piesa foarte interesanta dar se vede foarte clar ca acest cover a fost conceput din 2 parti distincte, una in care Diamanda isi prezinta piesa in forma ei caracteristica iar cealalta, mulata dupa prima, incercand sa ofere un background adecvat acestei supervoci mondiale! Oricum ar fi, tot respectful pentru cei patru greci si pentru longevitatea de invidiat, trupa luand nastere acum 23 de ani! “Aealo” se va bucura de un mare succes si sunt convins ca fanii vor savura indelung noile 11 piese, deoarece se muleaza, parca perfect, pe asteptarile lor: Bombastic, Epic, Traditional, Atmospheric, Melodios si foarte Heavy!