QNTAL „Silver Swan”

In sfarsit trio-ul german a reusit sa conceapa un nou album interesant! Desi „Silver Swan” este cel cu numarul cinci, dupa plecarea mastermind-ului Ernst Horn (HELIUM VOLA), QNTAL nu a mai reusit sa se remarce cu albumele trei si patru, acestea fiind mai degraba modeste. Ma temeam ca mirajul acestei trupe sta in balanta dintre inspiratia lui Ernst si vocea Syrah. Cum un taler disparuse, eram aproape convins ca echilibrul rupt nu se va mai reface. Ei bine, va pot asigura ca aceasta noua realizare depaseste cu mult asteptarile fanilor, deoarece componenta Ethereal/Heavenly-voices este mai puternica decat oricand, dimensiunea Celtica creeaza o atmosfera relaxanta, ritmul a scazut semnificativ punand acum accent pe stare, totul pe o structura Classical/Neo Classical inspirat mixata cu influente Folk, generate de folosirea unor instrumente mai mult sau mai putin traditionale. Este poate cel mai apropiat album de sound-ul Lorenna Mc Kennitt, chiar ATARAXIA, iar vocea angelica a lui Syrah este cel mai frumos cadou pe care-l poate descoperi ascultatorul. Cum la albumele foarte bune caut cu insistenta puncte slabe, cu greu am descoperit aici ceva.

Si acest aspect nu pare sa afecteze in vreun fel o astfel de muzica: ecourile Electronic care interpatrund in fundal dau o o senzatie artificiala, dar care sunt imediat acoperite de vocea feminina. In rest, programming din abundenta, ce imita aproape toate instrumentele, fidel, saz, shalmei, ud, tar, trombon… Este un album ce radiaza energie pozitiva, luminos, calm, ce abunda in faze atmosferice, probabil cel mai complex si elegant din intreaga istorie a trupei! Booklet-ul este unul profesionist realizat, avem inclusiv un videoclip al piesei „Von Den Elben” ce dovedeste ca germanii ne ofera astfel o frumoasa piesa de colectie.