Orphaned Land „Mabool (The Story Of The Three Sons Of Seven”

Au trebuit sa treaca opt ani ca sa ma pot bucura de un nou album al acestor muzicieni! Recunosc ca sunt un admirator OL si primul album nu lipseste niciodata din masina. Chiar daca noua abordare socheaza, dupa o ascultare atenta descoperi ca noul material este un briliant! Foarte complex, bazat pe un schelet Metal propriu, cei cinci muzicieni parcurg aproape toate stilurile Metal, de la Black Metal-ul agresiv si brutal, trecand prin pasaje Dark Doom sau Atmospheric, si oprindu-se la Progressive. Daca este sa intru mai in detalii voi descoperi ca nici influentele Psyhedelic Rock sau chiar franturile Jazz nu lipsesc.

Si ca sa fie tacamul complet, influentele muzicii traditionale coplesesc intregul sunet, prin instrumente orientale de mare valoare! Ahhh, am uitat sa va spun ca printre chitari, baterie, synth, piano, cello, violins, Oud, Buzuki, sau saz se fac remarcabile coruri feminine impunatoare sau voci diverse, de la cele mai agresive si brutale pana la cele cantate, melodice, sau chiar soptite, intonate! Dupa ce asculti albumul de cateva ori, realizezi ca este cel mai melodios din istoria trupei, dar pe de alta parte si unul de tranzit, intre Metal-ul agresiv, bazat pe Death/Black Metal si cel modern, calm, melancolic si digerabil. Cred ca este cel mai complex album pe care l-am ascultat in ultimii ani datorita in principal coloraturii stilistice prezente. Este, daca vreti, o punte intre Metal-ul cu care au inceput acum 12 ani si ceea ce ii caracterizeaza astazi! Cu siguranta ca un nou album va aduce alte schimbari majore, probabil scheletul va fi unul Progessive, unde vocea lui Kobi va renunta la pasajele extreme.

Vom vedea!