NOKTURNAL MORTUM „Weltanschauung”

Ba ca se desfiinteaza, ba ca nu. tot felul de zvonuri au existat in jurul trupei lui Varggoth, un cunoscut muzician cu vederi elitiste, radicale. hai sa-i spunem ariane. Iata ca a ajuns la albumul cu numarul sase, in ciuda schimbarilor masive de componenta si label-uri. Probabil ca si aceste zvonuri au dus la retiparirea tuturor albumelor, poate o strategie de marketing sa fi stat in spate? OK, sa trecem la muzica.
Albumul de fata este cel mai complex dintre toate de pana acum, cel mai bun de departe, cu foarte multe elemente noi, cu radacini intense in Pagan, Folk si Ethno, in elemente traditionale ukrainene, dar excelent armonizate si imbinate pe portativul Atmospheric Black Metal propriu. Nu este la fel de bombastic ca „Lunar Poetry”, nici de cursiv ca „The Taste Of Victory”, si nici brutal ca „Nekrist” dar stiu ca are extrase din toate cele 5 albume de pana acum o groaza de detalii specifice acestui sound.

Desi foarte lung, albumul nu-ti permite sa respiri si nici sa te plictisesti, mai degraba te enerveaza de cate elemente non-Metal este inconjurat, ceea ce te face sa-l asculti de mai multe ori. Pe de o parte, noul capitol mi-a satisfacut pofta fantastica de a asculta din nou un NOKTURNAL MORTUM adevarat, pe de alta insa, parca prea aglomerat de suplicii neconventionale, care m-au obosit. Ori gresesc eu ori acest concept nu a fost bine structurat, din cele 14 piese cred ca s-ar fi putut face lejer 2 albume, cu maniere diferite de abordare. Dar, sincer, mai bine sa ma sufoc de muzica, decat sa trag de fiecare acord simplist, amagindu-ma ca putea fi si mai rau.

Si inregistrarea albumului este destul de precara. intr-un studio profesionist si cu un buget pe masura, „Weltanschauung” ar fi fost o bomba pentu intreaga scena Metal, nu numai pentru cea underground! Altfel, elementele traditionale populare ukrainene se aseamana mult cu cele romanesti (ca doar suntem vecini!!!), va dati seama de ce sunt atat de incantat de acest mix de Metal cu folclor autentic!!! Deosebit de-a dreptul. unul din cele mai serioase albumului ale anului! Si inca ceva: Varggoth ar fi trebuit sa incerce si mai multe vocalize normale, nu numai tipete. daca tot e nunta, nunta sa fie pana la capat!!!