My Dying Bride „Songs Of Darkness, Words Of Light”

Ce poti sa mai spui cand ai in maini un nou album al acestor britanici! Si este vorba de al optulea capitol! Conservatorismul pare sa fie caracteristica de baza al acestui mic continent si acest lucru se reflecta perfect si in muzica. Aaron ne prezinta acum un album Dark Doom Death Metal de cea mai buna calitate, superintunecat si plin de mister! Desi soundul este mai degraba unul vechi, de pe vremea primului album, MDB reuseste sa uimeasca astazi cu cel mai depresiv album din istorie! Poate ca afirmatia mea ar putea fi considerata hazardata, dar v-as ruga sa tineti cont de un aspect: cand toata lumea fuge dupa faze Atmospherice sau Gothice, pline de melodie si elemente moderne, ritmate, comerciale, MDB vine cu o adevarata bomba Dark, ce sfideaza orice trend sau influente ale Noului Val, insistand pe elemente simple, ghidate de chitari si baterie si conduse de o voce extraordinara, cu inflexiuni de toate tipurile! Recunosc ca se aude rareori si un keyboard distant, care suna mai degraba ca o orga decat ca un instrument bombastic, dar care intra in armonie cu soundul deja inghetat si plin de sentimente de singuratate, de refugiu, de izolare!

Avem tot felul de pasaje, de la cele mai sinistre si introvertite pana la cele melodice, accesibile si ce dezvolta o nota calda, ospitaliera! Cu alte cuvinte, un album ce va da pe spate pe toti fanii MDB de la inceputuri si poate va impresiona pe cei mai suparati newcomeri! Pe mine m-a socat si m-a fascinat aceasta realizare, in ciuda faptului ca nu am ascultat nimic nou. poate ca e vorba de amintiri, de intoarcere in timp. nu stiu. dar starea creata de acest sound este unica! Iar partea artistica a fost facuta de cel ce uimea in urma cu zece ani fanii acestui grup, Andy Green. exceptionala imagistica! Asadar, un nou album „Like Gods Of The Sun”, dar in varianta mileniului III! De referinta mi se pare piesa „The Blue Lotus”!