SIRENIA „An Elixir For Existence”

Am asteptat cu mult interes aparitia noului album al grupului lui Morten Veland (ex-TRISTANIA) si pot spune ca sunt oarecum confuzat! De ce? Pentru ca ma asteptam la mai multa imaginatie, ceva mai multa inspiratie si ceva elemente inedite. Din pacate, noile secvente sunt identice ca forma cu cele de pe debut, alternanta vocilor si conceptele contrastuale (melodie-agresivitate, romantic-exploziv) fiind reperele de baza ale acestui sunet! Mai mult, acum lipseste acea vioara dementiala a lui Pete dar si partile cu voce normala, clara, care intrau in rezonanta cu restul elementelor, chiar reuseau sa creeze un fel de echilibru stilistic! Se aud totusi cateva ramasite de vioara pe alocuri dar sunt prea palide si lipsite de farmec! Albumul este bazat pe efortul a patru muzicieni, care sunt intretinuti de obisnuitul cor maiestos obtinut cu ajutorul synth.

Ar fi un pacat sa spun ca albumul este slab! Nici pe departe! Ascult albumul cu mare placere si chiar imi place. Insa, dupa cum il stiam eu pe Morten, ma asteptam ca, dupa un debut scos in mare graba, sa vina cu o reala bomba artistica, atat ca muzica cat si ca concept in sine. Vocea Henriettei Bordvik este foarte fragila si cand o asculti, ai impresia ca a coborat inocenta pe Pamant! Imediat intervine Morten, foarte dinamic si agresiv, fara prea multe inflexiuni, care cauta sa dea o nota suparata muzicii prezentate. Interesant este ca scheletul conceptual continua sa se bazeze pe clasicul Gothic, multe pasaje amintindu-mi de FIELDS OF THE NEPHILIM, insa ca un cover version in varianta Metalica. Corurile sunt elementul forte a soundului SIRENIA si imi dau seama ca Morten continua pe aceeasi linie cu care a inceput pe primele doua albume TRISTANIA. „Star-Crossed” pare sa fie o piesa foarte inaltatoare, in care corurile masculine dau o nota impunatoare si ametitoare unui sound Atmospheric in varianta norvegiana! In rest, chitari Metalice, baterie ritmata, acorduri melodice, explozive, pline de energie si un keyboard bombastic! O alta mostra de Black Gothic Metal norvegian de inalta clasa, in pas cu moda!