KATATONIA „Dance Of December Souls”

Cand ma gandesc ca prima data cand am ascultat KATATONIA a fost in 1992! MCD-ul „Jhva Elohim Meth” ma anunta ca acei doi suedezi (Blackheim si Lord Seth) vor avea ceva de spus scenei Metal, preponderent Death Metal la acea vreme. Chiar daca KATATONIA si-a inceput activititatea tot ca o trupa de Death Metal, acest EP mi-a dezvaluit o cu totul alta fata a suedezilor, introducand influente melodice, probabil de pe la PARADISE LOST. De fapt, intr-o abordare oarecum inedita, cu schelet Doom Death Metal, cu mult Atmospheric dar si o hipnotica melancolie, KATATONIA a explodat cu acest debut, realizat in 1993! Este unul dintre cele mai frumoase albume Dark Metal din toate timpurile!!!

As vrea sa cred ca va puteti inchipui ce senzatie inaltatoare am avut acum, reascultand „Tomb of Insomnia”, „Velvet Thorns” sau „Gateways of Bereavement”! Trebuie sa recunosc ca pe acest album a mai participat si bass-istul Israphel Wing, iar in background Dan Swano si-a pus amprenta elegant prin clape si mixaj, elemente ce au facut deliciul intregului album, alaturi de plansetul chitarilor! Salutara decizia celor de la Peaceville de a reedita aceasta bijuterie, mai ales ca acum, in varianta digipack, are inclus ca bonus si primul lor EP, de care v-am spus putin mai devreme. Nu inteleg de ce totusi cel mai bine primit album al lor continua sa fie „Brave Murder Day”! Pentru mine, cel mai bun album KATATONIA continua sa fie acest debut, desi ultimele lor albume par sa aiba parte de un succes fantastic, mai ales ca sound-ul este acum unul mult alternativ, mult mai melodios, Gothic/Rock chiar si fara componenta Dark underground!

Ori sunt prea nostalgic, ori albumul este o capodopera… eu am ales, voi?