KATATONIA „The Great Cold Distance”

Cand pronunt sau scriu numele acestor suedezi, nu am cum sa nu simt un fior! De ce? Pentru ca „Dance Of The December Souls” continua sa-mi marcheze existenta, iar „Brave, Murder, Day” ramane un album de colectie, chiar daca inca de acolo se simtea tendinta spre comercial! Dar sa ne raportam la prezent! KATATONIA continua linia precedentului album, amestecul de Rock, Goth si Pop/Alternative fiind de baza, poate caum cu cateva inclinatii mai pronuntate spre Progressive! Dar sunt totusi departe rau de OPETH! Desi vocea suna perfect, nu deslusesc nici o urma de duritate, de Metal extrem, de nervozitate… Totul este atmosferic, ritmat, cu diverse ruperi de ritm, reusite si inspirate, cu solo-uri de chitari si riff-uri Heavy… insa intr-o maniera monstruos de comerciala!

Acest album il vad ca pe unul perfect pentru clasamente, pentru promovarea de turnee, pentru adrenalina, pentru fun! Mai putin pentru trairea interioara, introspectiva, singulara! Nu am cum sa nu amintesc de interpretarea si productia la nivel superlativ, ce face din album o piesa de colectie pentru melomani! L-am ascultat de cateva ori dar, sincer, aceasta maniera Pop/Rock/Goth cu trimiteri timide si calculate spre Extrem Metal nu ma satisface, in ciuda unei dimensiuni Dark ce se doreste a survola intregul sound! Prefer inceputul istoriei KATATONIA! Exact ca in cazul PARADISE LOST! Dar sunt subiectiv si extrem de exigent cu o trupa la care tin fantastic! Pentru multi dintre voi, s-ar putea ca albumul sa fie o bomba, o capodopera! Probabil ca isi va gasi locul binemeritat, incununat de laurii succesului, inclusiv cei financiari! Cum ramane insa cu aura underground, deprimanta si trista, atat de prezenta in trecutul legendei KATATONIA?