Hexvessel „Dawnbearer”

Tot ascult albumul acesta de inainte de sarbatorile de iarna! Am vrut sa scriu despre el, dar de fiecare data ma razgandeam.
De ce? Nu stiu, mi se pare prea intim, prea atipic pentru ce apare pe piata in anii astia… poate ca e prea simplu de perceput pentru a fi complicat in fraze gazetaresti… sau prea complicat pentru a fi descris sau incadrat in repere stilistice… Mat McNenrney, alias Kvohst, a dorit ca prin acest proiect, intitulat HEXVESSEL, sa arate o cu totul si cu totul alta dimensiune, in afara celor prezentate inspirat in cele Black Metal CODE si DODHEIMSGARD. Mai mult ca sigur ca fanii brutalitatilor clasice vor ingurgita destul de greu aceasta mostra de muzica Folk esoterica cu insertii Psychedelic si atingeri oculte.

Stiu sigur insa ca vor incerca sa asculte „”Dawnbearer””, in special pentru ca albumul este conceput de Kvohst si ca la chitara s-a sprijinit pe ajutorul lui Andrew Aort (CODE).. iar ca invitat special, pe piesa cea mai dinamica si ritmata dintre toate, este talentatul muzician Carl-Michael Eide (VIRUS/VED BUENS ENDE). Avem chitari acustice, mandolina, banjo, viori… iar vocea lui Mat!!!

Ce voce, ce inflexiuni si vocalize! Iubesc vocea asta! Ce rezonanta in mintea mea poate sa aiba „”The Solomon’s Song””! Se aude pe alocuri si fragila voce a
Marjei, sotia lui, care insoteste parca politicos si timid, pe parcursul intregului album, vocea talentatului solist!
Piesele instrumentale au farmecul lor insa fara voce, parca sunt incomplete…Asadar, acest inceput de an m-a socat cu 2 albume anacronice, unul pe valente avantgardistice (noul VIRUS) si unul pe timiterile exploratoare ale unui Experimental ezoteric Folk, adica debutul HEXVESSEL.De-abia astept sa-i vad pe scena la Alba Iulia, mai ales ca vor fi in formula de 7… ciudati sau normali, asta veti decide doar voi!