DOLD VORDE ENS NAVN (NOR)- „Gjengangere I Hjertets Mørke” EP 2019 (SOULSELLER RECORDS)

Recunosc ca nu am mai ascultat Black Metal de supercalitate in varianta simpla de o gramada de ani! Pe la inceputul anilor ‘90 se consolidase o crema de trupe norvegiene care cantau, gandeau si traiau in spirit BM. Pana si DARKTHRONE a prins valul si s-au transformat din Death Metal intr-o trupa cvlt, reper pt cei mai die hard fani ai stilului muzical controversat pe atunci, la moda astazi. Acel lucru de odinioara este cumva recreat prin acest EP, tinand cont de faptul cu unul din trupetii DVEN, Havard, a fost membru fondator al trupelor ULVER si SATYRICON. Sau, ma rog, a facut parte din inceputurile unor trupe care au scris istorie, fiecare transformandu-se dupa chef.

Pe cele 4 piese de aici, Havard are cateva riffuri ucigatoare, de la Thrash-ul de demult, si pana la Black Metal ultra super rapid, gen AGRESSOR. Are si secvente ce-mi amintesc de CELTIC FROST sau HELLHAMMER, deci o piesa este pe gustul oldies, chiar titlul materialului. Rapiditatea si atmosfera frozen explodeaza pe a doua piesa, unde vocea lui Vicotnik face in toate felurile, il face invidios pana si pe Niklas din SHINING. Totusi, e vorba de cel ce a creat VED BUENS ENDE si DODHEIMSGARD.

Bass-ul devine driver in Vitnesbyrd, care este facut de Cerberus, cunoscut din colaborarea cu DHG. Aici Vicotnik amprenteaza totul prin inflexiuni vocale DSBM fabuloase, aminintind ca, pe felia asta, dupa trupa STRID, singurul album ce se poate ridica la adevarata inaltime este “Halmstad”.

Ultima piesa ne arata maiestria si rapiditatea bateristului, recunoscute deja din proiectul lui NIDINGR, dar care colaboreaza cu mult mai multe trupe, diferite ca orientare muzicala. Myrvoll isi face treaba foarte bine, lasand pe la mijlocul piesie ca acea chitara clasica a lui Havard sa comunice “latino” cu vocea lui Vicotnik… Evident, doar pentru cateva secunde, ca urmeaza apoi furia de final, in care toti 4 ne fac sa regretam ca de ce naiba s-a terminat minialbumul. Doar 20 minute, dar spectaculoase!

Nici n-are rost sa va mai spun ca in noaptea cand agreasem, de principiu, un nou DBE si VBE sa fie cap de afis, discutam cu Yusaf sa vedem si acest grup live. Ha, n-a fost sa fie, bine ca inca se mai lanseaza muzica de calitate, cu radacini in vechiul BM, pur, cu multa substanta, suficienta forta dar impregnata cu elemente de avangarda!