Bucovina „Ceasul aducerii-aminte”

In al meu underground si cunoscuta-mi ignoranta, habar n-aveam ca acest grup mai exista si ca a realizat un album. Dupa un schimb de email cu liderul acestei trupe, Crivat, mi-am amintit cum in urma cu vreo 15 ani, acesta fusese in emisiunea mea radio, cu un demo al unei trupe ce acum numai exista. Auzisem apoi ceva ecouri despre BUCOVINA, era la mare cautare in Iasi alaturi de GOD, Castorul si Crivat fiind emblemele celor doua trupe. In fine, alte vremuri, alte amintiri…

Acest debut este concretizat printr-un digipack foarte elegant si profi realizat, cu un booklet dragut si in care gasesti versurile tuturor pieselor, inclusiv cea in norvegiana, preluata de la Vanargandr (HELHEIM). Sound-ul nu exceleaza in mixaj dar nici rau nu suna, chitarile au un harsait pe alocuri suparator, insa avem parte si de elemente atmosferice, melodice, pline de ritm, placute, ce alterneaza cu altele foarte rapide, chiar violente.

Ei se declara a fi Viking Metal, insa un Traditional Black Metal cu influente Folk ar fi mai potrivit. << Luna Prestre Varfuri >> pare a fi cea mai expresiva dintre toate, vocea normala si elementele pasajelor amintindu-mi de PHOENIX. Asadar, cu ceva influente din Black/Viking-ul nordic (HELHEIM, ENSIFERUM, MOONSORROW), trecand prin filtrul unor elemente copiate de la GOD sau NEGURA BUNGET, cei patru reusesc sa ne prezinte un debut iscusit, fara prea mari valente de virtuozitate, fara un concept unitar al albumului, dar care mi-a placut mai mult decat ma asteptam. Alternanta vocilor supara uneori, la fel ca si trecerile parca prea brutale… in rest, un album pe care ar trebui sa-l ascultati pentru ca, din Romania, astazi, sunt prea putine trupe ce inca reusesc sa se detaseze de mediocritate.

Din discutiile avute cu Crivat am inteles ca acum ei lucreaza din greu la un al doilea album (cu ceva schimbari de componenta), care se va anunta periculos, mai ales ca influentele traditionale vor fi si mai mult vizibile. Sa vedem !