The Vision Bleak „Set Sail To Mistery”

Cel mai bombastic grup german de Gothic Horror Metal vine in aceasta primavara cu un al patrulea album de studio, de departe cel mai impunator din intreaga istorie. Cine nu stie, cei doi ce se ascund in spatele pseudonimelor Schwadorf si Konstanz nu sunt altii decat cei ce acum 10-15 ani impresionau intreaga scena cu proiectele EMPYRIUM sau NOX MORTIS.

Din pacate pentru foarte multi, EMPYRIUM e pus deoparte iar toate energiile lor sunt acum focusate pe THE VISION BLEAK! Toata parte de executie, mixare si masterizare este ireprosabila, cum era si firesc, Markus Stock fiind mentorul multor trupe din noul val, studioul lui fiind unul dintre cele mai recunoscute din Germania. Ma asteptam ca noul album sa fie mult mai Rock, poate mult mai comercial… in realitate, cele noi 8 compozitii sunt un melanj fantastic de Metal cu Gothic, cu foarte multe riffuri explozive, Heavy Metal in adevaratul sens al cuvantului… dar si foarte mult Dark Metal, chiar piese intregi cu un accent Doom Metal apasator prin folosirea solisticilor de chitara (a la ST VITUS, SOLITUDE AETURNUS sau COUNT RAVEN), influente orientale din belsug, keyboard folosit continuu, vocea operatica a lui Thomas Helm (cel ce a mai colaborat si in alte proiecte cu cei doi) conturand o dimensiune teatrala epica dar si o aura poetica dezvoltata de texte luate din H.P. Lovecraft sau Edgar Allan Poe.

Interesant este ca se aud si pasaje intregi unde vocea este una agresiva, pe gustul tuturor blackerilor, dar si cateva coruri feminine care contrasteaza misterios si foarte inspirat. Daca mai punem si vocea lui Niklas/SHINING de pe piesa “I Dinned With The Swans”, putem spune ca noul THE VISION BLEAK este cel mai lucrat, variat si complet album al celor doi germani… chiar nu ai timp sa te plictisesti! In varianta live acestia se bucura de invitati de mare calibru, asa ca aceasta mostra de Gothic Horror Doom Metal merita sa fie nu numai ascultata, ci si vazuta in toata splendoarea ei!