SATARIAL „Heidenlarm”

Mult s-a lasat asteptat acest al doilea album! Cel mai vechi grup Black Metal din Rusia, care s-a infiintat in 1989, reuseste sa ne aduca acum alte 11 secvente, dupa super-reusitul „Quenn Of The Elves’Land”, din 1997! Era de asteptat sa gasesc pe paginile bookletului alte fotografii cu fete goale, cu diverse accesorii satanice si alte efecte picante pentru varianta live a grupului. Obsesia lui Lord Seth vis-a-vis de anti-crestinism se materializeaza, de asemenea, si in versurile scrise, totul fiind un tribut adus zeului Intunericului. Cum suna noul album? Cu nimic nou fata de precedentul, mixtura de Black Pagan Metal si Folk Epic fiind la putere, cu flaut, voce feminina simpla, vioara si restul accesoriilor Metalice. Din pacate, Lord Seth nu a evoluat cu nimic in ceea ce priveste sunetul, poate chiar conceptul muzical, iar acest de-al doilea album ar putea fi interesant doar ca un ecou al precedentului si nu pentru piesele actuale in sine. si poate pentru aspectul erotic/obscen promovat de SATARIAL! Trist, dar adevarat!

Poate ca daca albumul ar fi aparut la un an dupa primul, efectul ar fi fost altul. Cine stie? Sau poate chiar realitatea imi va contrazice presupunerile. In orice caz, cele 11 piese reprezinta, de fapt, o combinatie modesta si comuna intre secvente traditionale (balade vechi) si elemente Metal extreme, asemanarea intre piese fiind izbitoare, sentimentul fiind ca acest album a aparut doar ca trebuia sa apara, si nu ca merita sa apara! Pentru cei ce inca nu au ascultat prea multe trupe Black Metal cu orientare Folk/Medieval, SATARIAL ar putea fi o alegere potrivita. Pentru cei ce doresc sa asculte Metal inovator, ar fi bine sa se orienteze spre altceva.