SALTATIO MORTIS „Das Zwite Gesicht”

„Dance Of The Death” este semnificatia acestui proiect super-mediatizat in ultimul timp. Faptul ca textele sunt scrise in limba germana face ca intreaga presa germana sa nu conteneasca cu laudele albumului de fata. S-ar putea sa aiba dreptate, dar intr-un singur fel: pentru inspiratia de a combina Medievalul cu Punk-ul si cu Epic Metal-ul, totul intr-o aura electronica moderna. Cu alte cuvinte, formele muzicii vechi, medievale, cu sunet de cimpoi si alte instrumente traditionale iau acum o forma moderna, plina de energie, datorata ritmurilor electronice, cu voci diverse si acorduri Rock! Din alt punct de vedere, Punk-ul este cel ce sta la baza sunetului acestui grup iar atmosfera creata nu este ceea ce prefer eu. De fapt, intregul mesaj al muzicii SALTATIO MORTIS este unul diferit fata de cel receptionat dinspre trupele Metal, desi subiectul este uneori comun, in cazul de fata „The Contest With Death”.
Cei sapte muzicieni dovedesc abilitati evidente in manuirea instrumentelor muzicale si s-ar putea ca muzica lor sa fie de calitate superioara. Habar n-am si nici nu ma intereseaza! Am ascultat albumul de cateva ori, nu mi-a displacut si cred ca l-as putea asculta si altadata, mai precis de cate ori voi dori sa ofer vizitatorilor casei mele putin aerobic.
Booklet-ul CD-ului este exceptional si intreaga prezentare a albumului dovedeste clasa. Nu cred ca v-am convins dar nici nu v-am indepartat de SALTATIO MORTIS. Parcurgeti singuri drumul pana la hotarul muzicienilor si, dupa ce le veti deschide portile muzicale, poate ca va veti regasi in fani ai acestui nou stil Medieval/Punk/Rock. Eu unul, nu inca. poate in viata urmatoare!