NIGHTWISH „Century Child”

Mama, cat tam-tam, cate elogii, cate superlative s-au scris despre acest ultim album al finlandezilor! Chiar pana si cei mai suparati Blackeri par a fi atrasi de NIGHTWISH! Dupa ce am facut o critica negativa asupra albumului „Wishmaster”, m-am gandit ca noile secvente ma vor lovi direct in stomac! Din fericire, nu! Ce este cu aceasta muzica? Nimic nou. Doar ritmuri incitante pentru mosheala, baterie super-monotona si chitari ce trec usor, usor spre un Heavy Power Progressive obositor si imitabil de aproape oricine. Vocea Tarjei nu ne prezinta nimic nou, nimic spectaculos, keyboard-ul bombastic pare sa fie lipsit de inspiratie iar vocea masculina a bassistului incearca sa schimbe ceva din rutinatul look NIGHTWISH, dar fara succes. Daca e sa privim altfel, da, un album bine interpretat, inregistrare de calitate, coruri live si participarea unei orchestre percutioniste profesioniste. si ne putem intoarce la „Wishmaster”. Este totusi NIGHTWISH si cei cinci sunt instrumentisti profesionisti!

„Oceanborn” a fost punctul de plecare al trupei iar de atunci NIGHTWISH nu alearga decat dupa succes, capitolul inspiratie/inovatie fiind lasat complet deoparte. Sami Vanska (SINERGY, TAROT) a participat si pe albumul „Oceanborn”, bass-ul auzindu-se atunci mult mai clar, ca de altfel intregul mesaj muzical, fara atatea detalii atmosferice in voga si, in cele din urma, plictisitoare, intalnite pe acest nou material. Cand aud ca topurile germane sunt dominate de NIGHTWISH, realizez ca locul meu nu va fi niciodata acolo, laudand doar ceea ce aduce bani si sa ignor latura creativa, dupa mine cel mai important element al muzicii. Pacat! Poate ca multi dintre voi nu veti fi de acord cu mine. asta e! Eu doar am vrut sa va sugerez sa deschideti bine ochii inainte de a cumpara aceasta mostra de Operatic Gothic Metal Rock. Cu siguranta ca cei ahtiati de sunetul albumelor precedente vor savura si aceasta noua doza NIGHTWISH.