Indian Fall „Pathfinder”

Oahhh! O noua surpriza vine din Romania! Anul trecut i-am vazut pe brasoveni la festivalul de la Buzau dar nici pe departe nu-mi puteam inchipui ca acestia pot sa conceapa si sa execute piese atat de bine! As putea fi subiectiv si acest lucru este pana la urma benefic daca ceea ce ascult imi place. INDIAN FALL ne prezinta aici debutul lor artistic si va asigur ca este unul demn de toata lauda! Am o piesa care m-a atras de la prima auditie si care dovedeste ca tinerii muzicieni nu sunt deloc limitati, spectrul lor muzical fiind extrem de variat si inspirat. Ascultati cu atentie „The Same Deep Dark Age” si va veti da seama ca Dark Metal-ul poate lua si alte forme, chiar daca ei se declara adeptii unui Black Gothic Atmospheric. Daca ar fi sa intru in detalii, as putea spune ca sunetul INDIAN FALL se bazeaza pe un schelet avantgardist, o combinatie aproximativ reusita de stiluri diverse, abundand cu melodicitate, agresivitate, dar si nostalgie, tristete. Solo-urile de chitara sunt fascinante (talentat tip!), keyboard-ul are mai degraba legaturi cu dimensiunea meditativa, dar face fata elegant si la pasajele agresive Black, vocea este in mare parte agresiva, grohaita, dar si tipata, iar pe unele pasaje este „imnica”, impunatoare, foarte joasa si normala, chiar soptita, asemanatoare cu a lui Castor/GOD.

Piesa instrumentala „Late October” este simpla si deseori monotona dar, cu toate acestea, ea degaja o aura romantica, cu trimitere spre melancolie. „Still Raining In My Dreams” mi se pare o alta secventa reusita si astfel descopar ca prefer cele mai lungi piese, adica de peste 6 minute fiecare. Remarcabil este faptul ca, desi influentati de stilurile la moda, romanii imbina original toate aceste repere, oferindu-ne o plaja larga, diversa de influente muzicale. „Dreams are Followed” pare sa fie piesa caracteristica stilului lor, poate si cea mai complexa, pe celelalte nementionate experimentand mai mult sau mai putin reusit Black si Gothic Metal-ul. Era sa uit: in piesa „Breathing” keyboard-ul lui Mircea imita un instrument traditional, naiul, ceea ce da o nota ametitoare respectivului pasaj! Observ ca am tot laudat aceste piese dar aspectele negative nu le-am atins. Ei bine, trecerea de la pasajele lente la cele agresive este prea brusca, contrastul nefiind atat de armonios pe cat, probabil, si l-au dorit cei 5. Sunt convins ca o orientare directa spre Dark si Atmosferic ar crea o stare mult mai placuta auditiei, Black-ul fiind doar un moft pe care l-au pus in valoare acum, mai mult decat bine dar deloc original. Altfel spus, pasajele Black Metal, desi moderne, melodioase, atmosferice, nu aduc nimic nou si nici nu se disting la fel de bine ca restul sound-ului.

Ar mai fi de spus ca pe acordurile de inceput ale piesei „Things That I” se aud si cateva acorduri asemanatoare cu ale unei soprane, un alt aspect pozitiv, de studiat pentru urmatoarele compozitii. Design-ul pliantului este si el unul reusit, deci nu vad nici un motiv pentru a nu va cumpara urgent acest debut! Este chiar bun!