HOLLENTHON „Opus Magnum”

Martin Schirenc este unul dintre cei mai de baza sustinatori ai scenei Metal de pe propriile meleaguri, PUNGENT STENCH fiind trupa cu care s-a facut cel mai cunoscut. Proiectul sau VUZEM, ce cocheta cu Austrian Black Metal Syndicate la inceputul anilor ’90, a luat numele de HOLLENTHON si de-abia in 1999 a reusit albumul de debut, foarte bine primit la acea ora. Dupa doi ani apare un nou material si gata, linistea s-a asezat. Au fost cateva showuri apreciate pe la cele mai mari festivaluri din Europa si cam atat. Iata ca dupa 7 ani cei patru austrieci vin cu un nou album, cel mai Epic, Dark, heavy si bombastic dintre toate, cu tot felul de faze, de la cele Atmospherice si Melodice pana la cele mai brutale si agresive… insa in acelasi timp, un mixaj inedit de exotic/oriental/ethnic, muzica clasica, simfonica, voce feminina operatica, voci masculine dure, coruri masculine impunatoare… plin de dinamism si energie ascest album! Cred ca in varianta live sound-ul ii arunca in aer pe privitori! Ma bucur mult ca pot asculta un set de secvente original 100%, cu o muzicalitate remarcanta dar in acelasi timp marjand si pe un schelet Black Death Metal, impresurat de elemente Experimental.

Nu stiu de ce, dar ascultand HOLLENTHON, gandul m-a dus la un alt proiect Metal austriac atipic acestei scene, pentru care am avut numai cuvinte de lauda: KOROVA KILL… HOLLENTHON ne arata o alt fata a Dark Metal-ului modern, cu o dimensiune Epica ce defineste un sunet bombastic, exploziv, incendiar, ce te tine fara suflare pe parcursul intregului album! Piesele sunt variate, nu au multe elemente care sa se repete, ci din contra, pe fiecare piesa descoperi noi elemente, noi inserari inspirate, totul suna ca la carte… De fapt, o carte nescrisa, pe care o contureaza acum HOLLENTHON!