Hel „Falland Vorandi”

Valdr si Skaldir sunt doi muzicieni talentati ce au debutat cu un album interesant in 1999 dar, din pacate, label-ul respectiv s-a desfiintat, iar trupa nu a avut parte de o promovare profesionista. Cei doi activeaza in aceasta scena de peste 11 ani, insa prin diverse alte proiecte Death Metal. Am in maini cel de-al doilea album al trupei si va pot spune ca este cel mai bun album de Viking/Folk Pagan Metal din Germania. Este un amestec inspirat de BATHORY („Hammerheart”) si FALKENBACH, cu ceva valente epice inspre vechiul MANOWAR, piesele fiind de fapt imnuri razboinice, extrem de atmosferice si bombastice.

Dezavantajul il constituie acele piese scurte, hai sa le spunem interludii, care parca rup continuitatea unui album extrem de complex. Exista posibilitatea ca germanii sa fi incercat in cele 20 de piese sa sintetizeze cam tot ceea ce au gandit ei in cca 5 ani si de aceea amestecul de stiluri este usor obositor pe alocuri. Dar acest lucru, in cele din urma, nu mai conteaza, pentru ca alternanta vocilor (normale, recitative, agresive, inclusiv tenor si voci feminine) domina intregul sunet! Aceasta mica bijuterie Metal poate deveni o piesa de colectie si datorita frumosului pliant realizat, cu imagini ce te introduc pe loc in atmosfera pagan gandita de cei doi! Label-ul curent se pregateste sa lanseze in scurt timp un nou album HEL, dar ar fi bine sa va comandati intre timp si primul lor album care, in aceasta vara, a fost reeditat si arata la fel de atragator, intitulat „Orloeg”. Poate va mai amintiti ca prima data a aparut la Ars Metalli, tot acolo unde a aparut si ANTICHRISIS! Interesanta trupa, merita de avut in atentie!