GREEN CARNATION „Light Of Day, Day Of Darkness”

Daca as fi ascultat si ultimul CARPATHIAN FOREST, poate ca puteam sa fac profilul exact al muzicianului Tchort, de acum personaj important in scena Metal europeana. Poate ca stiti ca IN THE WOODS. s-a numit intai GREEN CARNATION si a fost infiintat chiar de Tchort in urma cu 12 ani, numai ca pe vremea aceea la moda era Death Metal-ul. Colaborarea lui cu trupe ca EMPEROR, SATYRICON, EINHERJER a dus la abandonarea primului sau proiect si acest lucru a fost benefic pentru toti, fratii Botteri concepand cateva albume IN THE WOODS. geniale! In 1998 Tchort se decide sa reia activitatea cu GC si dupa doi ani realizeaza primul sau album, intr-o componenta de exceptie, dar care nu m-a incantat aproape deloc. Riff-uri lungi, atmosferica psihedelica, un Doom Metal cu influente Pink Floyd, prea incarcat si incalcit pentru gusturile mele.

Noul album poate fi considerat ca si creatia solo a lui Tchort iar aceasta capodopera m-a fascinat chiar de cand am luat CD-ul in mana. Design-ul este foarte atragator, nuanta ruginie, tomnatica a copertei se imbina artistic cu alte imagini imortalizand natura. Dupa un intro impunator, se aud cateva acorduri simple de chitara, ceva voci de copii si apoi Jan Transit (IN THE WOODS.) incepe sa cante: „A vision, a call, In times before my fall, In life before I became, I dreamed I was insane.”. Maniera in care o face este foarte melancolica iar restul instrumentelor isi fac si ele prezenta incepand discret si explodand pe parcursul piesei. Daca ar fi sa descriu ceea ce putem auzi aici ar trebui sa umplu pagini si cred ca nu m-as opri. Important este sa retineti ca aceasta piesa este foarte bine inchegata, desi este foarte complexa, insa mult mai aceesibila si melodioasa decat primele compozitii, pasajele sunt diverse, de la PINK FLOYD la Doom Metal, chiar tente Rock, Gothic sau Metal. Este extrem de greu sa spui doar in cateva fraze ceea ce interpreteaza cateva zeci de persoane intr-o singura piesa, dar de o ora, corurile impunatoare dand o sobrietate remarcabila iar vocea Synnei Diana (IN THE WOODS.) adancindu-ne in gri-ul psihedelic. Pana si sunetul caruselului/jucariei pe care o auzim la sfarsit ne duce cu gandul pe alte taramuri, finalul albumului aruncandu-ne intr-o stare nostalgica apasatoare. Este o demonstratie de inspiratie si originalitate, chiar testamentul lui Tchort !!! Genial !