GREEN CARNATION „A Blessing In Disguise”

Ciudata senzatie! Dupa ascultarea primei piese am ramas complet dezamagit de noul Heavy Progressive Rock abordat de echipa lui Tchort. Ma asteptam ca dupa un debut timid si un al doilea demential, norvegienii sa continue linia Metal Progressive cu care ne-au obisnuit. Ei bine, decizia lor a fost sa sparga aceasta bariera underground si sa exploreze Melodic Rock-ul. Incepand cu „Lullaby In Winter”, :GC ne prezinta o fata mult mai comerciala si mai tangibila, piesele lente avand un farmec aparte. Intregul album este condus de o voce normala, poate prea subtire (in stilul celor Progressive) si de un pian ce pe alocuri da fiori. Desi sunetul nu are nici o legatura cu Metal-ul propriu-zis, o ramasita Dark ramane undeva in spate iar chitarile si keyboard-ul repeta deseori acorduri uzitate in urma cu 30 de ani. Asadar, Hard Rock linistit, ce nu pune in valoare virtuzitatile instrumentistilor ci doar armonia creata.

Imi vine foarte greu sa cred ca Tchort si-a orientat acest proiect spre o linie atat de comerciala. Viitorul in aceasta directie ar putea fi doar unul: semnarea unui contract cu un label Non-Metal si promovarea muzicii lor prin sustinerea de cat mai multe concerte. Daca pianul/keybaord-ul nu ar fi existat, atunci intregul album ar fi putut fi catalogat ca unul clasic Melodic Rock, cu mesaj pozitiv si luminos. Desi pentru multi fani Metal acest nou sound va fi considerat unul simplist, sunt convins ca multi din cei ce adopta Metalele mai linistite sau veteranii muzicii Rock vor aprecia mult aceasta directie. Evolutie nu insemna pentru toata lumea aceeasi gandire, la acelasi nivel, la un sistem de referinta identic. Probabil ca daca cineva mi-ar fi pus albumul sa-l ascult, fara sa stiu cine canta, nu cred ca m-as fi grabit sa-l reascult.

Ca de recunoscut oricum n-as fi fost in stare.. In ciuda faptului ca pe alocuri se mai disting si cateva ecouri din bateria IN THE WOODS. Albumul are pe coperta fotografia unui baietel de vreo3-4 ani, probabil fiul lui Tchort. Dupa cum stiti, :GC a fost reformat in 1998, dupa 8 ani de pauza iar conceptul de baza al albumului de debut a fost inspirat din moartea fiicei lui Tchort. Dar de atunci s-au intamplat multe si probabil ca furia si partea intunecata a acestui talentat muzician ramane sa fie exprimata prin BLOOD RED THRONE si CARPATHIAN FOREST.