DRACONIAN „Arcane Rain Fell”

Foarte interesant album!

Nu din punct de vedere al abordarii sau conceptiei, ci al atmosferei. Fanii MY DYING BRIDE vor putea savura in liniste aceasta demonstratie reusita de Dark Doom Death, melancolica, depresiva si decadenta. Daca v-as spune ca acest album mi-a dat pornirea catre un nou numar din aceasta revista? Despre precedentul album nu am scris cuvinte de lauda pentru ca „Where Lovers Mourn” a fost un pas modest, timid si fara personalitate. Noile secvente dozeaza in ele un alt fel de energie, ce degaja o aura mistica iar daca mergem pe firul textelor, vom descoperi teme ce graviteaza in jurul caderii/decaderii ingerilor. Desi s-au infiintat in 1994 sub numele de KERBEROS, suedezii nu au avut parte de un drum incununat de succes si ma tem ca nici dupa acest album nu vor avea mari sanse de izbanda.

Doom Death-ul abordat de cei sapte este unul complex, deloc original, cu voci masculine guturale, voci feminine clare dar modeste, keyboard/synth abundent, acorduri prelungi, ritm extrem de lent, chitari heavy, baterie grava, bass impunator. este un fel de gri posac, ce se identifica perfect cu ceea ce putem vedea si pe coperta. Ma intreb de ce nu au putut scoate acest album cu multi ani in urma? Sigur s-ar fi scris din abundenta despre el. astazi, cand toata lumea cauta ritm, culoare, energie, dinamism (si ma refer la trend), DRACONIAN vine cu o mostra Dark Gothic Metal cu focalizare doar pe cativa nostalgici ai vremurilor de odinioara. Din fericire pentru mine, m-am regasit si eu in acest univers vechi, uzitat din plin de multa lume, dar care m-a „rapus” din nou. Iar reinregistrarea piesei „Death, Come Near Me”, cea mai lunga piesa de pe album (15 minute), dar si cea mai populara a trupei, dezvolta o orientare Epica de exceptie!!! Daca este sa privim in ansamblu albumul, este unul usor peste medie, cu multe pasaje monotone si identice, dar si cu altele impresionante. Detaliu tehnic: ca invitat special il gasim pe Ryan Henry, de la trupa americana NECARE.