DARKTHRONE „The Cult Is Alive”

Cult, cult, cult! Nocturno Culto and Fenriz are back again! Cu un al 12-lea album, plin de furie, lipsit de compromis, care trebuie sa impuna respect tuturor celor din aceast scena underground Metal! Frumos, previzibil si deloc deranjant comentariu, nu-i asa? Dar haideti sa o lasam mai moale cu neutralitatea si sa spunem lucrurilor pe nume! „Wiskey Funeral” poate fi o piesa ce dezvolta temele caracteristice Black-ul profund? Mi se pare mai degraba un album facut la misto, eventual cei doi sa mai scoata ceva bani de la fanii patimasi si creduli ce se umezesc la fiecare pronuntie DARK THRONE! Pana si veteranii de la MAYHEM au recunoscut anul acesta ca „Chimera” a fost un album mai mult decat modest, facut in graba si fara focus, probabil pentru bani.

Cu tot respectul pentru acest pioner grup numit DARKTHRONE, dar de ceva ani nu mai descopar nimic nou, nimic interesant! Si stau atunci si ma gandesc: daca sunt ei atat de conservatori si introvertiti in ale muzicii, de ce dupa debut si-au schimbat stilul din Death Metal pur in Black Metal? Poate ca deja se crease o competitie timida pe un nou curent in Norvegia si unde trupe ca EMPEROR sau SATYRICON abordasera calea directa? Diferenta este ca Fenriz a cautat doar sa mentina acel Thrash/Death Metal brutal (AURA NOIR, AGRESSOR), care a luat o forma nordica primitiva la inceputul anilor ’90, numit Nordic Raw Black Metal! Si de atunci nimic schimbat! Iar voci scremute continuu, dar fara diversitate, o baterie deloc virtuoasa si riff-uri de chitari simple, repetitive, comune! Un album ce parca nici macar nota Dark nu o mai poseda! Noroc de booklet-ul CD-ului, care arata simplu, dar potrivit cu acel concept DARKTHRONE. Ar fi totusi o piesa care merita o atentie marita, „Atomic Coming”, fiind, de fapt dedicata in memoria lui Piggy/VOIVOD! Dar sa termin intr-o nota optimista: aceste noi 10 piese sunt cantate in maniera clasica si sanatoasa a celor de la DARK THRONE iar albumul poate deveni interesant pentru cei mai noi cooptati valul Metal underground! Pentru ceilalti, doar o bifare in istorie, o retraire a unor clipe de demult, in principal printr-o inregistrare si mixare jenanta si cam atat. The Cult is alive… atragator si inspirat titlu… strategica lansare, sincer!

Daca am ajuns sa ma gandesc la strategii de marketing cand vorbesc de DARKTHRONE… chiar ca ceva e putred in… Oslo!