CRUACHAN „Folk-lore”

Nu cu mult timp in urma scriam ca daca noul album va suna in maniera piesei „Ride On”, atunci CRUACHAN va castiga respect si succes imediat. Adevarul este ca „Folk-lore” este undeva intre ceea ce imi doream sa fie si de ceea ce ma temeam. Privit din punct de vedere non-Metal, albumul poate fi considerat o capodopera, toate instrumentele traditionale oferind ascultatorului o intoarcere in istorie, umbrele celtice lasandu-si amprenta pe fiecare acord. Mai mult, vocea calda feminina intra in rezonanta cu atmosfera medievala, irlandeza, iar vocea normala a lui Shane mcGowan atinge apogeul in piesa „Ride On”. Ar mai fi de mentionat si „Spancill Hill”, piesa conceputa intr-o maniera mai lenta decat originala (legendara in Irlanda de peste 200 de ani) dar la fel de atragatoare si captivanta.

Din punct de vedere Metal, nu prea gasesc cuvinte de lauda, poate doar daca as inlocui Metal-ul cu latura Rock. Daca vocea lui Keith ar fi fost mai puternica si nu atat de ragusita iar chitarile ceva mai clare, poate mai bine mixate, atunci puteam considera „Folk-Lore” ca una dintre putinele albume reusite ce imbina Metal-ul (in cazul de fata Rock-ul) cu muzica traditionala. Din pacate, doar dimensiunea non-Metal da culoare si farmec muzicii actuale CRUACHAN. Sunt convins ca aceste noi piese vor primi laude si multe elogii tocmai pentru ca nu sunt multi care sa se aventureze in a imbina astfel de stiluri, deci concurenta pe astfel de taramuri este mai mult decat timida. Un punct in plus consta in superba coperta conceputa de membrul trupei, John O’Fathaigh, dar si prezentarea pieselor este remarcabila, detaliile bazate pe istorie sau legenda dand contur si greutate conceptului CRUACHAN. Un album remarcabil pentru urechea oricarui ascultator de muzica celtica/irlandeza.